Gå til innhold

Gravid med spiral

Gjest

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå får jo ikke jeg svart deg, men jeg har vurdert det som prevensjon og det er akkurat det du opplever nå som er litt skrekken min..... Går det bra med svangerskap da? Og er altså helsevesenet vant til det, da må det jo være litt vanlig??

Håper inderlig det går bra for deg - lykke til så masse.....

Takk for lykkeønskninger, de tar jeg med meg. Er nå kommet til uke 16, og har hørt fosterlyden for første gang. Så langt alt vel. Har nå fått beskjed om at det er ingen grunn til at svangerskapet ikke skal gå som normalt, men det er en økt risiko for abort og for tidlig fødsel på grunn av hormonspiralen. Vi har fått forsikringer om at hormonene i spiralen, og spiralen i seg selv, ikke utgjør noen fare for fosterets utvikling. Heldigvis!

Det "rare" er at om jeg da nevner for noen at jeg har spiralen ennå, så viser det seg at det er alltids noen som har opplevd dette selv eller har slekt/venner som har opplevd det samme. Flere enn jeg hadde forestilt meg i alle fall. Både lege og gynekolog har segt at dette har de vært borti flere ganger før. Kommer til å være ganske skeptisk til prevensjonsmiddel etter dette, ja. Selv om vi er glade for dette svangerskapet skulle jeg gjerne luppet bekymringen med å ha spiralen till stede.

Skal i ny ultralyd om 14 dager, og er naturlig nok spent, men jeg får god oppfølging og er begynt å føle meg ganske trygg nå.

• 1 måned senere...

hihi. Opplever akkurat det samme. Ble gravid med spiral og legene ville nesten ikke tro det for hormonspiral skal jo nesten være det sikreste av alt. Men så blir jeg jo gravid bare mannen min "ser" på meg da. thihi.

Men spiralen min falt ut selv når jeg var gravid. Så jeg slipper å bekymre meg for den nå.

Men jeg også hærer om mange som har eller vet om noen som har opplevd dette så jeg tror nok ikke det er så sjeldent som legene skal ha det til. Vi er jo tydeligvis fruktbare i varierende grad.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...