Gå til innhold

Endelig kan jeg slippe jubelen løs!!

solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

For i dag fikk jeg det bekreftet.. er bare 4+3 uker, men når skal jeg ringe legen? Husker dårlig fra sist (er jo 2,5 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer med spiren! Jeg er vel kanskje akkurat like langt som deg, og har ringt legen i dag!

Like greit det, så får de bestemme når de synes du skal få time.

Lykke til videre fremover til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse og velkommen til 1 trimister:-))

Du kan gjerne ringe og bestille legetime, men ingen vits i å dra dit før uke 12 da det er først da de kan ta de nødvendige blodprøvene. Jeg var hos legen idag (9+6) men legen hadde ikke fått med seg den nye regelen om at blodprøvene ikka kan tas før uke 12, så var litt bomtur syns jeg egentlig...Så idag så snakket vi bare litt og så har han bestilt fødested..Må tilbake om 2 uker og ta blodprøver..

Lykke til i svangerskapet :-)) Det er en spennende tid, selv om jeg syns det går utrolig tregt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så det er noe nytt som er kommet det da... Ringer legen i løpet av uken da, tenker jeg... Men så har jeg litt lyst til å bytte lege også... Kanskje jeg skal gjøre det først??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet ikke når det ble nytt, men legen min var i hvert fall ikke helt oppdatert på det..Litt irriterende når jeg er livredd sprøyter og har virkelig mannet meg opp før timen idag..Men, men..

Ja, hvis du vil bytte lege så kan du jo høre om de får til det før første time. Vet ikke hvor lang tid slike ting tar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ble litt nysgjerring på dette med å ta blodprøver i uke 12.. Hva er det for slags ny regel? Kan ikke legen ta blodprøve før uke 12 for å bekrefte graviditeten og gjøre nødvendige undersøkelser? jeg ringte min lege så fort jeg hadde positiv test og fikk time neste onsdag. Det var aldri noe spørsmål om hvor langt jeg var kommet i svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det samme gjorde jeg da jeg fant ut at jeg var gravid. Var vel der i uke 5 el no, bare snakket litt og han sa hva som ville skje videre. Så skulle jeg komme tilbake idag (9+6) og da skulle vi ta blodprøvene, (tror det er 9 forskjellige typer prøver de tar..).Men så fikk jeg beskjed at det var litt for tidlig idag, da det var endret til uke 12. (legen hadde ikke fått med seg det.) Så da drar jeg tilbake om 2 uker og bare tar en blodprøve.

Men jeg er førstegangs så derfor syns jeg det var greit å komme til legen med en gang. Men han har ikke sjekket at jeg er gravid, tror ikke de gjør det heller - testene vi tar hjemme regnes som 100 % sikre og det er ikke nødvendig at det legen sjekker det noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...