Gå til innhold

Definisjonsspørsmål...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Egentlig er det tåpelig å si at en er for eller imot abort. Det handler jo om hvilken definisjon en har på hva som er et liv. Jeg mener at når noe vokser og "lever", så er det jo selvsagt levende! Og et liv, folkens, det lærer vi da at er mye verdt? Vi skal da ikke ta et liv, skal vi vel? Hvis en mener at livet begynner så snart barnet har begynt å vokse, nemlig med en eneste gang, hvordan kan en da si at abort er greit, at kvinnen må velge over sin egen kropp osv.? Det går ikke an!!!

Hvis en derimot mener at livet ikke begynner før i 12. uke så kan en jo mene at en kan fjerne det før det. Men hvordan kan noen mene at barnet ikke er levende før 12. uke? Det VOKSER jo, hjertet banker og det er så mye som ligger klart i barnet allerede da.

Jeg mener ikke å provosere noen, bare vekke dere litt. Det er så altfor enkelt å ta abort. Det er helt uforståelig, og jeg vet om mange som har angret etterpå. De hadde jo hatt et lite vidunder hvis ikke.

Bare noe å tenke på....

Fortsetter under...

Som me har sagt gang for gang, Denne forum er for kvinner som stiller vanskelig spørsmål. Dei spør om råd, og vil gjerne få litt info om kossen andre klarte eller har hatt det.

Så dei som komme me sånne innlegg kan dra seg en annen plass. Dei som komme inn her har et vansklig valg å tenke på, dei trenge ikke lese dritt i fra dere. Eg er ikke for eller imot abort. Spørs heilt om ka er grunnen.

Er flere folk som skrive her inne som er imot abort men klare å la være og skrive slike innlegg. dei seie helle rmeningen sin. Og det respektere eg.

Men dere som ska absolut klage om igen og om igjen om ka er levendes i uke 12 og slik annet dra til h******!!!

Lar dei som er gravid ta sin egen valg !

Enig med henne under her, hold den slags propaganda for deg selv.

De aller, aller fleste her inne vet akkurat det du babler om, de trenger da ikke lese dette fra en eller annen for å skjønne det!

"Vekke noen"..."vidunder hvis ikke"....

Tror du vi er helt bak mål vi her inne heller???

Foresten...sitat: "Det er så altfor enkelt å ta abort. Det er helt uforståelig, og jeg vet om mange som har angret etterpå."

Tror du alle her inne har hatt et "reellt" valg? Det er svært mange skjebner ute og går, og ved å skive slik så "skittkaster" du de menneskene som kanskje ikke har hatt en lett avgjørelse men som faktisk har måttet gjennomføre dette uansett. Du snakker som om alle bare sitter der og sier: "tjaha...skal...skal ikke"!!!

En abort er ikke "bare å fjerne et barn". Det kan også bety fremtiden for tidligere barn, det kan bety muligheten til å "overleve" fremfor å streve seg ihjel, det kan bety år med vanskeligheter fremfor en fair sjangse...

Jeg vet ikke om alle skjebner her inne, det gjør IKKE du heller...så la være det preket.

Vi er nogenlunde voksne hele bunten her inne og ikke en gjeng amøber...og vi kan faktisk tenke helt selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...