Gå til innhold

viktig. kan noen svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

om enn er i den 35.uke , hvor stor sjangse har barnet for å overleve/bli helt frisk/normal. og hvor mye veier en gj.snittlig baby i den 35.uke?

vurderer og bli satt i gang her....fort!

håper noen som vet !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg fødte min sønn i uke 36 (fødselen startet av seg selv), og han er frisk som en fisk og ligger langt foran sine jevnaldrende bl.a. på språksiden (3 år nå).

Han veide nesten 3 kg (2930 g) og var 48 cm da han ble født, men måtte få litt ekstra hjelp med pustingen de første timene etter fødselen (CPAP). Han fikk streptokokk-B infeksjon, så vi var 17 dager på sykehus med antibiotikabehandling før vi fikk komme hjem, men etter det gikk alt flott. Når du er kommet så langt som til uke 35 går det som oftest bra uten noen slags skade på barnet! De siste ukene er det vel lungemodning og vektøkning som skjer. Det kan kanskje bli noen ekstra dager på sykehus, men det er jo for å passe på at alt er bra med barnet og at det er sterkt nok til å die skikkelig.

Lykke til!

Skrevet

Hvorfor vil du bli satt igang nå?????

Barnet kommer når det er klart.

Skrevet

kan du bli satt igang? eller er det noe du tenker å prøve på selv? jeg er i uke 35+5 idag, men det er nåkk en stund til denne jenta kommer!

Skrevet

Min datter ble født i uke 36+0 (startet av seg selv) veide 2640 og frisk og rask og ingen komplikasjoner.

I dag er ho straks 4år lita og lett men ligger langt langt frem i utvikling på alle områder som jevnaldrene.

Skrevet

nei, tenker så absolutt ikke og sette igang fødselen selv? hva du mener med det kan være mange ting.,,,MEN har fått dato 1uke før termin til igangsetting men orker snart ikke mer og vil ha barnet ut, men skal diskutere dette med min JM i uka......

takk, for svar foresten.

Skrevet

går ikke ann og komme på sykehuset og si "hei, jeg vil bli satt i gang" men har du en fysisk / psykisk grunn til dette så kan du bli vurdert.

derfor jeg har fått innvilget igangsetting 1uke før termin....men vil gjerne ha ut knøttet nå!! mmmeennn den har det vel best i magen litt til:-(

hilsen hovedinnlegger........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...