RompeRock Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Klarer ikke å sette fingeren på hvorfor, men jeg er så trist. Sitter her på jobb, og må ta meg sammen for å ikke begynne å grine. Skal på ultralyd på fredag, men er så urolig og bekymra for at alt ikke er som det skal (er 17+5). Føler meg plutselig ikke gravid lenger. Er ikke lenger hard og stiv i magen, og puppene er ikke så ømme. Kanskje jeg bare er i et nytt stadium av svangerskapet, men har så lyst til å ringe føden og høre om vi kan komme før fredag. Har ikke blødd, ikke hatt kramper eller vondt, så er kanskje bare hysterisk. Har bare lyst til å dra hjem fra jobb, men kan ikke det heller. Er vikar for ei som er sykemeldt, så det går ikke... Vet ikke hvorfor jeg skriver dette innlegget heller...
Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hormoner, hormoner og atter hormoner! Fullstendig lovelig å føle seg utafor i ny og ned.. Alt er nok bra med den lille ser du. Ikke noe farlig med det at du føler deg annerledes! Blir gjerne slik uti dette trimesteret:) Prøv heller å glede deg til fredag! Det er så fantastisk å se den lille:)) Cheer up:)
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Hei du.. Er man trist så trenger man trøst=) Dont worry, det er slik her også. Noen dager er jeg skikkelig gravid. Kvalm, litt oppkast, har en go-følelse, puppene er ømme osv... Så kommer andre dager og jeg føler meg helt fri for symptomer. Da kommer tankene: lever h*n ikke mer.. Er noe galt.. Er forresten i uke 16.. Tror det er helt normalt jeg.. Og som du sier, kanskje du er inne i et nytt stadium? Uten blødninger eller andre vondter er nok alt som det skal=) Men om du trenger å høre det fra noen litt mer proffe ville jeg tatt en tlf til jordmor/lege/sykehuset jeg.. Ikke engst deg uten grunn. Husk at de er til for OSS. De er pliktig til å hjelpe;-) Mange trøsteklemmer!!
selfangerkjerringa Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Du er heldigvis heeeelt normal De aller fleste av oss opplever nemlig dette: - følelsen av å ikke være gravid, pga manglende symptomer (rundt uke 17 har kanskje ikke magen vokst særlig, men kvalmen har gitt seg, brystene er mindre ømme og formen er god) - ustabilt humør (pga hormoner kan vi plutselig begynne å grine for ingenting, og oppleve dager der alt virker meningsløst. Tro meg, det fins omvendte dager også, da man går rundt og er "high on life"...) - uro/bekymring (vi vil jo at alt skal være i orden, men det er umulig å hindre alle tankene som sniker seg inn: hvorfor har jeg ingen symptomer? har jeg spist riktig? er jeg sunn nok? burde jeg kanskje ikke løftet den tunge eska? osv.) Håper dagen din bedrer seg etter hvert - hva med å unne seg noe spesielt idag for å få opp humøret? Noe godt, ei kurv blåbær, en god juice, en rosinbolle, et klesplagg eller noe sånt Utrolig hva shopping gjør på formen vettu
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 hei. Kjenner meg litt igjen her. Jeg har vært på ultralyd og fikk den nedturen etter det. Tror det var mest den lettelsen på at alt var fint som fikk følelsene til å løpe løpsk. Nå går det fint med meg er litt depp innimellom. Hormonene ruller og ligger helst utpå kroppen. Ta deg en tur å kjøp noe fint til deg og babyen det hjalp meg veldig. La noen oppvarte deg og prøv å slapp av. Vet det er ikke lett, kanskje en tlf. til din beste venninne, mann eller jordmor. Du bærer på et lite under og alt er sikkert fint med den lille. Måtte solen skinne på deg og din voksende mage idag. Klem
RompeRock Skrevet 11. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2006 Dere er så søte! Så nå får jeg lyst til å grine på grunn av det... Sitter her i resepsjonen med røde tårevåte øyne... *Åh ta seg sammen!* Dere har nok rett. Fint å høre at også andre har det sånn. Burde vel egentlig nyte at jeg klarte å pusse tennene i dag tidlig uten å brekke meg...) Så jeg får se om jeg ringer føden etterhvert. Vanskelig å ringe fra jobb også, da jeg må drive å ta telefonen i ett kjør her. Kanskje jeg skal kjøpe vaniljesaus, og spise rips med vaniljesaus i kveld? Det er jo skikkelig godt Takk for at dere er så snille og søte Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå