Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Har fått så hard mage noe jeg aldri har hatt før og er naturligvis bekymret! Har hørt at man skal oppsøke lege om avføringsmønsteret blir unormalt??!! Lurer midlertidig på om det kan komme av alle knekkebrødene jeg tyller i meg om dagen???
libro2 Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 knekkebrød er jo full av fiber å burde derfor ha motsatt effekt, at du får virkelig fart på magen.. Tar du noe som inneholder B-vitamin?? Det kan gi hard mage. Vist det ender med at du ikke får avføringen ut så kontakt legesenteret å få mikrolax, tror ikke du trenger å gå via lege for å få det, men det vet dem på legesenteret.. spis svisker..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Trodde egentlig også at knekkebrød hadde motsatt effekt!! Uff hva kan det være da??!!
libro2 Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 kan være andre ting du spiser. er mye som gir hard mage, er jo ikke noe å være redd for da.... En del grønnsaker kan ha den effekten på magen. Dette er så forskjellig, derfor det er viktig å ha ett variert kosthold, å drikk mye vann!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 er du gavid? spist paralgin forte eller hostesaft med kodein?
blond Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Hvis du drikker lite vann vil mye fiber bidra til at du får hard mage i stedet for å mykne avføringen.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Enig med blond. Hjelper ike å spise mye knekkebrød hvis det ikke blir mye vann ved siden av...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 lite vann og lite aktivitet+masse knekkebrød=mage som en stein. Drikk mye, evnt kjøp lactulose på apoteket som du tar i en periode.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 det er vel endring i avføringsmønsteret over laaang tid som kan gi bekymring. har litt hard og litt bløt avføring hver dag jeg, men etter en fødsel er man liksom ikke normal igjen heller da.. kroppen trenger tid på å komme seg og når man er ung så er det heller ikke så veldig farlig, ved mindre det er noe arvelig i familien.. var hos legen med samme problem, men hadde i tillegg blod på avføringen, men det viste seg å være hemoroider.. tok masse prøver åsså, ikke no farlig men veit åssen du har det .. er konstant bekymra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå