Gå til innhold

Oktober: Tulleku- jeg savner deg.... Kom tilbake snart da:)


Murmeline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia :o)

 

Nå er jeg blitt mamma, sneik foran deg i køen likevel tihi :)

Hun kom på fredagsmårran i full fart, og er bare så utrolig nydelig!

Nå er vi hjemme igjen - hun fullammer og alt er bare perfekt :):)

 

6 dager igjen så er det din tur - GLED DEG :):)

 

megaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS såååååååååååå mye til deg vennen! Håper du rekker å fortelle alt sammen før jeg skal inn, er såå nysgjerrig på hvordan det gikk. Så ammingen går bra?

 

Wohoooo, fikk plutselig svært lyst til å dra til Tromsø, hihi...

 

Stor lykke-til-videre-klem fra oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godmorgen :)

Nå ligger lille snuppa på pappas mage og koooser seg.... hun er så utrolig herlig :)

 

Ammingen går kjempeflott. de 3 første dagene på sykehuset måtte hun få tillegg for jeg hadde ikke nok, men nå er alt bare supert... heldigvis:)

Vi skal inn på sykehuset imorgen for å veie henne en gang til, bare for å være sikker på at hun legger på seg. Hun veide 2618 når hun ble født, så gikk hun ned til 2380 på dag 3... og på dag 5 når vi fikk reise hjem veide hun 2480 :)

 

Fødselen var egentlig en strålende opplevelse, tror det er takket være den supre jordmora jeg hadde. Hun var inne på fødestua sammen med oss hele tia, og var utrolig hjelpsom. Min kjære var også over all forventning, han hjalp meg skikkelig med pustinga... :) Riene var ei stund utrolig vonde, og jeg prøvde lystgass og varmeflasker... men ingenting funket - lystgassen ble jeg faktisk kvalm av! Så etter ei stund fant jeg ut at jeg MÅTTE ha epidural.... og jordmora begynte saaaaaakte å gjøre klart til det, (hun sa i ettertid at hun gjorde det sakte med vilje, for hun visste det ikke var tid til noe epidural) Så klokka 6 skulle hun sjekke åpninga igjen (hadde 6 cm kl halv4), og da var det allerede 9 cm, så jeg fikk ingen epidural.. Da hadde jeg mest lyst å avblåse hele greia :P Men, så fikk jeg lov å begynne å presse.. det var UTROLIG herlig, selvom det var vondt. Så på 6-7 pressrier, litt over halv 7, var lille Oda ute :) Fikk henne på brystet med en gang, og hun tok pupp! Nå har vi hatt får første natt hjemme, og det har gått kjempebra.. heldigvis har pappa 2 uker permisjon nå, så vi får god tid til å kose oss uten å tenke på at en av oss må tidlig opp :o)

 

Når er det du legges inn? det nærmer seg nå... :):)

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og goooood morgen til dere tre:)

 

Like greit med en ny tråd, den andre begynte jo å bli en smule lang...

Dessuten inneholdt den jo mest kynnere og tull, men nå er det jo et nytt kapittel, hvertfall for deg da. Forresten, jeg kommer jo rett etter da:)

 

Leste fødselshistorien din, det må jo ha vært en drømmefødsel nærmest? Flott at du fikk en bra jm da.. Ble du sint da du ikke fikk epidural likevel? Har hørt flere bli kvalm av lystgassen ja... Oda må jo være svært sterk da, i og med at dere slapp hjem så tidlig, godt å høre:)

 

Æsj, skulle ønske jeg kunne føde også... Hehe.. Nei, ks får heller være greit her. Er det mye ekle detaljer du har utelatt av hensyn til de høygravide leserne, eller var det virkelig så flott og "enkelt"?

 

Godt å høre at ammingen gikk så bra da, håper og krysser fingre selv, prater en del med ei annen her inne som har hatt planlagt ks, og hun sliter med ammingen.. Så tar det ikke som noen selvfølge. Har du noen gode tips?

 

Vet du, da jeg så innlegget ditt forrige fredag, ble jeg helt i fyr og flamme her.. Klarte ikke å gjøre noe fornuftig, bare tråkket rundt og var verpesyk selv, hihi... Prøvde å sitte på huk å luke ugress, i håp om at ekle kynnere skulle bli rier... Funket ikke, fikk bare mase vondt.. I stedet fikk vi malt huset utvendig, hadde leid lift og greier... Er nesten ferdig med det, bare litt småplukk igjen. Sånn er det når man ikke planlegger baby.... Vel, mesteparten er faktisk klart da..:)

 

Hørte du hadde gått ned noen kilo, weeeee. gleder meg... Får nemlig så vondt under føttene av all tyngden min... Og giga-pupper er jo heller ikke å forakte.. Hvordan er det med magen? På vei innover igjen? Er jo litt interessert i hvordan kroppen blir også, selv om det ikke er det viktigste...

 

Og pappaen da? Han koser seg vel tenker jeg... Må være herlig å se henne ligge på brystkassen hans? Det gleder jeg meg veldig til hvertfall...

 

Bare litt skravlesyk her, må jo ta igjen ei uke;)

Ja, det nærmer seg, skrives inn mandag formiddag, men skal hjem og sove tenkte jeg. Tirsdag morgen skjer det..

 

Stor klem fra Anne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

 

Fødselen var faktisk en drømmefødsel... såklart gjorde det UTROLIG vondt når jeg hadde riene, men jeg sovna imellom riene og da tenkte jeg, herregud..det er jo ikke så ille, snart er det over ;) Også når jeg fikk begynne å presse så var det en lettelse... hadde jo ikke så mange pressrier før hun var ute, så. Men jeg kan tenke meg at de som ligger i 10timer +++ synes det er grusomt, for jeg hadde ikke orket å ligge sånn så lenge.. Var vel egentlig bare 2 timer jeg lå i effektiv fødsel:) Alt i alt en god opplevelse, og jeg har ingen betenkelighet med å gjøre det igjen:):) Fikk en rift og noen små skrubbsår, og hun sydde riften med 4 sting men det merket jeg ikke noe til:)

 

var utrolig heldig, særlig med tanke på at jeg er førstegangsfødende... Hun jeg delte rom med hadde ligget i fødsel i 43 timer, og det gikk 2 dager før hun hadde energi til å røre seg omtrent. Jeg var jo å dusja 20 min etter Oda var født:)

 

Oda er visstnok veldig sterk, men hun var jo ganske kort (43cm), så hun er ikke så supertynn.... har litt lår og sånnt, sikkert derfor hun er såpass kvikk til å være prematur :)

Alle på barsel kalte henne bare for lille prinsesse, det sier vel sitt om hvor nyyyydelig hun er ;) (hehe, mulig jeg er litt inhabil i den saken) :D

 

Har gått ned 8 kg nå, uten at jeg har gjort noe som helst for det, er ca 72 kg nå... så er enda nesten 5 kg til jeg er tilbake på startvekta, men det kommer nok når jeg begynner å trille og etterhvert som jeg ammer..er jo bare 1 uke siden jeg fødte! Magen har gått veldig mye sammen, men den er jo ikke slik som den var før... en god del slappere og litt "breiere" på en måte. Men jeg er egentlig fornøyd, hadde ikke forventet at det skulle gå så fort. Når jeg får kommet meg igang med trening om en måned eller to, så blir den vel bedre! Armene og føttene er enda litt større enn før, men ikke noe annet enn at bare jeg merker det :)

 

Pappa er superstolt, og veeeeeeeldig flink:) og vi har det veldig fint sammen, alle tre!

 

Åååh, nå er det bare helga igjen så er det din tur... kommer til å være passelig spent på tirsdagsmorgen!!!!=)=)=)

Har du enda like mye kynnere?

 

Klem fra Linn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

Får nesten LYST til å føde vaginalt når jeg leser om din erfaring:), men blir litt betenkt når du forteller om romvenninnen din da.. Oda er sååå nydelig da, må inn å se på bildet av henne ofte, hihi... Tenk, om få dager er det min tur... Håper alt er bra med henne, er bekymret hønemor her...

 

Bare 5kg i rest er kjempebra da, har ei venninne som fødte i juli, og hun har igjen 5kg nå, og er fornøyd med det. Som hun sier; man skal ha litt til amming også.. Gleder meg sånn til å få på meg giftering og forlovelsesring igjen jeg da, føler meg så naken uten... Fant tøffe støvletter på salg her om dagen forresten, og kjøpte de. Hæler og greier! Hurra, skal bruke de snart.. Høres kanskje ut som jeg ikke tenker på annet enn vekt og utseende for tiden, og det stemmer nesten, hihi.. Er lei av medlemskap i hvalrossklubben, hehe.. Så det er bare helt supert å høre om hvert gram du mister;)

 

Uæææ, dette er siste helgen før jeg blir mamma. Vet ikke helt hva vi skal bruke helgen til enda, men blir vel hvertfall å prate litt om tiden som kommer. Men, mannen min stresser for å bli ferdig med noe jobbgreier, så vi får se.. Og når helgen er over, og jeg våkner på mandag, er det rett rundt hjørnet.. Skal skrives inn på sykehuset kl 12.00, så da forsvinner jo mesteparten av dagen tenker jeg..

 

Har en del kynnere nå igjen, var veldig lite noen uker, men har begynt å bli mer merkbare igjen. Tror det henger sammen med at magen begynner å bli større, så det provoserer mer enn før. I dag har jeg nesten hatt lyst på en bricanyl igjen, bare for å roe ned magen litt. Men, det blir jo ikke effektive rier som åpner, så da.... Lurer på om jeg hadde turt å føde hvis jeg hadde havnet i samme situasjon som deg jeg. Våkne midt på natta, og at vannet går fort osv.. Hm...

 

Har du noen gode ammetips forresten? Er litt redd for at det ikke skal være så lett å få det til. Har jo ingen grunn til å tenke sånn, men... vil så gjerne få det til bare.. :) Hvordan er Oda ellers? Sover hun greit? Fortell..... :)

 

Traff du ei som jobber på føden eller barsel som også heter Linn? hun går på videreutdanning nå, men tror hun tar noen vakter ved siden av.. Hun er gammel klassevenninne av meg. Men det skal vel godt gjøres.. Sikkert en stor avdeling..

 

Klem fra oss!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg vet åssen det er...mine tanker de siste ukene gikk mye rundt temaet vekt og utseende:) Men jeg er som sagt veldig positivt overrasket over hvor fort magen trakk seg inn, selvom den er passelig slapp ennå.. og vekta orker jeg ikke følge med på ennå, måtte bare veie meg for å se hvor mye selve fødselen hadde tappet meg for :o) Skal vente en måneds tid før jeg går på vekta igjen:)

 

Tenk ja, siste helga deres alene.... Blir nesten litt press på dere siden dere vet det, dere MÅ liksom utnytte helga fullt ut :)

Inatt har snuppa sovet så fint, la oss i 23 tiden og hun våknet 02 og 04:30 og 07 for amming, også sov vi til klokka 10 :) flink pie:)

 

De på barselavdelingen er utrolig flinke og hjelpsomme når det kommer til amming. De første dagene ville Oda bare sove, så da var det umulig å få henne til å ta pupp, så da pumpet jeg meg - og hun fikk det + litt ekstra morsmelk på liten kopp... da trodde jeg at hun aaaaldri kom til å amme, men vips! etter tredje dagen ble hun kjempeflink. Tredje dag var forøvrig GRUSOM, puppene var så hovne og store... au au au !!! heldigvis varte det bare en halv dag... måtte flere ganger ta en varm dusj å massere puppene ;p hehe.

Traff ingen som het Linn der, nei.. men det er som du sier, ei stor avdeling med mange ansatte :)

 

Jeg er så spent på å se tøtta deres...hun er sikkert helt fabelaktig fin, hun også=) Så ett annet innlegg der du hadde vært å kjøpt litt i str 50... Vi hadde jo bare plagg i str 56, men heldigvis har besteforeldrene vært å handla litt i str 44, også fikk vi masse gaver i str 50 - så hun har noe å ha på seg de første ukene :)

 

Nå er det ei lita tøtte som ligger å småsutrer... tid for mat ;) Siden hun er prematur så vekker jeg henne hver 3. time(hvis hun ikke har våknet av seg selv) for å amme:) Var å veide henne igår igjen, da veide hun 2510 gram.. så hun går sakte men sikkert oppover nå, 100 gram så er hun på fødselsvekta=) Og igår datt navlesnor-greia av;)

 

ååå, jeg gleder meg sånn på dine vegne:):):)

 

god helg, KOS dere masse da:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo vennen!

Snakk om jenter som har utviklet ulik døgnrytme da...

 

Traff hun som fødte i juli i dag, verdens søteste gutt har hun... sukk.. Ble helt varm inni meg da jeg gikk rundt og bar på han, hehe.. Og hun ser bare såååå bra ut nå, så jeg vet det finnes håp, hihi. Har tenkt å legge bort vekta etter fødsel jeg, er ikke bra å veie seg hele tiden. Kan heller måle det på klærne, bedre det!

 

Siste helgen ja, ikke press i det hele tatt vet du... Alle er sånn: ja, neste gang vi sees.... GRRRR, neida, de er så søte så..

Så bra at Oda sover greit da, høres ikke altfor slitsomt ut. Si meg, ligner hun veldig på pappaen sin? Ser sånn ut:) Flott at vekta er på vei oppover, ikke uvanlig at det tar litt tid da..

 

Hadde du egen pumpe på sykehuset, eller låner man? Har glemt å sjekke dette.. Håper jo at ammingen kommer i gang, men både du og ei annen jeg prater med her inne, trengte å pumpe på sykehuset..

Og etter å ha sett jentene deres, som begge var små, ble jeg jo litt betenkt på str 56 ja... Magen min er jo ikke stor heller, så tror nok hun blir ca 2800g og 47cm ller noe sånt. Min estimering da, hihi..

 

Gleder meg sånn, blir nok rart å få henne på brystet og til brystet.. Kommer sikkert til å ligge å se på henne leeeeeeeeenge tenker jeg.. Hvordan var det? De første timene? Den første dagen? Innse at nå er jeg mamma og alt det der... Stooooore tanker tenker jeg, eller vi da. Klarer jo ikke å forestille oss hvordan det blir...

Sukk....

 

Prates mer i morgen kanskje? Nei, det blir jo i dag det...

 

Vel, sov godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :o)

Ja, nå er du akkurat lagt inn på sykehuset...!! spennende... imorgen får du endelig møte lilletøtta :) Da får jeg vel vite navnet hennes også, er nysjerrig på det :D

 

Hun ligner litt på pappan sin ja, men hun har min nese foreløpig... men hun forandrer seg jo nesten litt fra dag til dag!

Inatt viste hun oss for første gang hvem som er den nye sjefen i huset...hun var våken fra vi la oss i halv 11 tiden og fram til halv 3 :P så idag er vi akkurat passelig trøtte...gjeeesp;)

Og nå, på dagen, ligger hun så søtt i vugga si og sover. Har netopp hatt besøk av sjefene mine(jobber i en liten bedrift med 5 ansatte og to kvinnelige sjefer), de ble jo helt solgt av den nydelige lille pia :) hihi

 

Imorgen får vi besøk av helsesøster, og på onsdag skal vi på ny kontrollveiing. er spent på det, håper hun har fortsatt å gå opp=)

 

Fikk låne pumpe på sykehuset - det regner jeg med alle sykehus har, for de første dagene er det de færreste som klarer å amme med engang:) trenger litt øvelse..

Det første jeg gjorde når jeg fikk henne på magen etter fødselen var å gråte...tårene bare rant og rant;) alt var helt uvirkelig...Tror ikke jeg innså helt at jeg var mamma før vi kom hjem og hadde vært hjemme i noen dager... Den første dagen var jeg litt atmed meg selv, skjønte ikke helt hva som hadde skjedd... det hadde jo gått så fort... torsdagskveld var jeg megalei av å gå gravid, og SÅ klar for fødsel... også vips-fredagsmorgen var jeg mamma;)

 

NEI...nok om meg, nå er jeg spent på deg, hvordan går det? er du spent? håper du får komme hjem ikveld og sove så du kan fortelle litt:) hva er tankene dine nå? åååh, det er jo så spennende:) hvor lang tid tar ett ks forresten?

 

tenker masse på dere nå:) gleder meg

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Er tilbake for kvelden, skal sove hjemme i natt. Har sovet elendig siste to nettene, så har bimmet og gjort annet tull på natta, og småsovet på rommet til frøkna. Stakkar mannen min, han er utslitt han også.. Ikke bare bare med alt presset.

Har blitt skrevet inn på sykehuset, og alt er klart. Skal være der kl 6 i morgen tidlig, og preppes. Kl 8 begynner de, og da er de sikkert ferdig til kl 9 tenker jeg. Har vært hos venner og lånt videokam, da vi ikke har fått kjøpt oss det enda, men må pakke denne bagen da... Ikke gjort det enda faktisk. Pumpe fra sykehuset er sikkert greit, så kan de fikse oppvasken osv..

Jeg har også store planer om å bare grine når jeg får se henne... Er bare sååååååå emosjonell akkurat nå. Klarer ikke å skjønne at jeg skal bli mamma. Lå på sykehus-rommet i dag, og der var det bilde av en mamma med baby på armen, og babyen har skikkelig øyekontakt med mammaen... UÆÆÆÆ, hulk.... lå og så på dette bildet kjempelenge..

Har pratet med masse folk i dag, flere jm, lege, anestesilege og en turnuslege.. Klarer ikke å ta inn ny informasjon, er helt zombie...

 

Nå står mannen min på kjøkkenet og lager vafler, så tror nesten jeg må inspisere litt...

 

Er nok på bim litt i kveld også tenker jeg..

 

Stor og tårevåt klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...