Gå til innhold

Hvor mye veide/veier deres 6 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og syns dere mi spiser lite?

Hun veier nå 8,1 kg og er 70 cm lang.

Litt lite sa hs på kontrollen fredag.

Hun spiser:

200ml mme

1 porsjon grøt,vil ikke ha drikke

120 ml mme og 1 glass fruktpure

200 ml mme

1 porsjon grøt,vil som regel ikke ha drikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prinsessa mi var 6500 gr og 61 lang på 6 mnd kontrollen....hun blir 7 mnd den 18.sept.

hun spiser stor porsjon grøt med vann til frokost,fruktpure og vann til formiddag,middagsglass og vann på ettermiddag og grøt med vann til kveldsmat....også får hun pupp imellom slagene.

pupper om natta 2-3 ganger oxo....ei snerten lita frøken med god matlyst....dukka i familien da sjø!!!

hun var lita(2200 gr og 46 lang)da hun var født og var underærnert.

jeg fullammet til hun var 5,5 mnd med pupping hver 2-3 time hele døgnet.

hvor mye er en porsjon da?

et grøtmåltid her er 6 topper ss blandet med mm......

Skrevet

Min jente var 7960 g og 69,5 cm på 7 mnds kontrollen. HS sa ingenting om at det var lite, men hun har alltid ligget litt under gj.snitt når man sammenligner vekt og lengde. Min jente er veldig aktiv, og åler seg rundt over alt. Jenten din er nok også forholdsvis slank, men jeg ville prøvd å begynne med middag i tillegg. Jeg begynte med middag når gullet var 6 mnd (grøt hadde hun fått siden knappe 5 mnd), og skive har hun vel spist et par uker nå (hun er 7 1/2 mnd nå).

Her er våre måltider:

Ca. 06.00 - pupp

Ca. 09.00 - grøt, og vann hvis hun vil ha

Ca. 12.00/13.00 - pupp, og så en liten skive uten skorper + vann + litt fruktpuré

Ca. 16.00 - et middagsglass + vann og resten av fruktpuréen (gir av og til pupp før middag)

Ca. 18.00 - pupp, og så grøt litt etterpå

19.00/19.30 - god natt ;)

Skrevet

Synes ikke det var spesielt lite?

Rart at de på helsestasjonen sa at hun veier litt lite, min gutt på 9,5 måned veier 7,8 kilo og er 73 cm lang, men har aldri hørt på helsestasjonen at han veier lite!

Han spiste vel omtrent som din da han var seks måneder :)

Skrevet

Min gutt veide 9,3 kg på 5 mnd kontrollen! men han var 4,4 kg da han ble født.. man må jo se det i forhold til det.. og ikke bare gå etter malen.

Leste en plass at når de er ca 5mnd har de doblet fødselsvekten. og så veier de ca 3 ganger fødselsvekten ved 1 år..

Skrevet

Det som jenta di et i løpet av degen ser heilt normalt ut spør du meg. Korleis har vektoppgangen vore? Viss ho ikkje har lagt på seg for lite er det i alle fall ok matmengde. Ho et jo faktisk tre måltid fast føde for dagen. Det gjorde ikkje guten vår før han var over 7 mnd...

Og jenta di har jo tydeligvis vokst godt så langt i livet, i og med at ho er såpass stor. På www.babyverden.no står det følgande om str. på babyen ved 6 mnd:

---------------------

Måned 6

Gjennomsnittsjenter veier 7.4 kilo, og er 67 cm lange.

Guttene runder vanligvis 8 kilo, og er 68 cm lange.

* Vi gjengir gjennomsnittsvekt og -lengde. Normalverdiene for jenter er vekt mellom 6.0 og 9.1 kilo, og lengde mellom 63 og 71 cm. Guttenes normalverdier er 6.8 til 9.8 kilo, og 64 til 74 cm.

---------------------

Guten vår var 8475g og 69cm ved 6 mnd.

Skrevet

Jeg ammet til hun var 4 mnd, å hun la da på seg lite.

Veide 3,9 v fødsel og bare 5,2 v 4 mnd.

men etter dette synes jeg selv hun har lagt på seg greit, jeg hadde masse melk, men hun ble bare tynnere å tynnere av den.

Helsesøsterv sa hun var litt "knapp" på fredag, før hun suste videre uten å forklare seg nærmere.

Nå strever jeg riktignok med å få henne til å drikke flaske hver dag...slitsomt.må gå rundt med henne hvis ikke nekter hun,begynner å bli tungt

Skrevet

Gullet her var 8,1 kg og 68 cm lang. Lå midt på kurven og fulgte den kjempefint.

Han spiser: (ca da)

Kl. 07-07.30: Flaske mme i sengen 180 ml

Kl. 09.30: Full porsjon grøt og ca 120 ml mme om han vil ha

Kl.13.00: 150-200 ml mme og fruktpure, eller babykjeks blandet med mme.

Kl. 16.00: Et helt middagsglass og litt mme, om han vil ha

Kl. 18.30-19.00: Full porsjon grøt og så mye drikke han vil ha..

Så slik ligger våre dager an:-))

Skrevet

gutten min var 10 kg og 71 cm men han er stor da ,en kraftig plugg sier de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...