Gå til innhold

Utspekulert og lei meg, hva er galt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har 3 dager til termin og hadde håpet så inderlig at tulla vår skulle komme i helgen. Jordmor troddu hun skulle komme før. Jeg har prøvd det meste for å få satt i gang fødselen, grunnen er dette.

Min samboer har en sønn på 14 år, han er hos oss annenhver helg fra tor-søn. Jeg ønsket så inderlig å ha noen dager alene med min samboer og den lille når jeg kom hjem fra sykehuset og er redd for at det skal kræsje slik at sønnen kommer samtidig. Ingen har forståelse og skjønner meg når jeg forklarer at jeg svært gjerne ønsker oss tid alene, samt tilrettelegging når vi kommer hjem fra sykehuset.

Er dette så galt av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei syns ikke dette er galt av deg. Var i nesten samme situasjon selv. Jeg fødte i en helg, og da skulle dattra t forloveden være der. Jeg spurte han pent om ikke vi kunne være alene den neste helgen slik at vi kunne kose oss sammen med babyen. Jeg begrunnet dette med at jeg mener det er viktig at mor, far og baby får tid sammen til å bli kjent. Hadde jo selvfølgelig vært anerledes om dattra var min, men siden hun ikke er det så hadde forloveden forståelse. Så vi hadde ei flott helg sammen vi tre, og så besøkte vi halvsøstra til prinsen vår mandagen. Alle blei fornøyde :)

Ps. Har du prøvd Lakserolje? Det satt i gang i min fødsel.

Lykke til

Skrevet

Jeg skjønner at du ønsker tid alene med barnets far og den nyfødte. Samtidig er det ett annet barn inne i bildet her. Jeg mener det er viktig å inkludere søsken så tidlig som mulig. Sett deg inn i 14-åringens ståsted - kanskje føler han seg mindre verdt når det kommer ei halvsøster inn i familien. Jeg synes det er viktig å ta hensyn til 14-åringens rutiner også. Tenker han er veldig spent på å få seg ei lillesøster.

Lykke til med fødsel, og så får vi håpe at alt ordner seg til det beste i forhold til samvær med 14-åringen.

Skrevet

Ikke noe galt med dej, heller med samboern din...

Prøv masse sex og imellom sexen, ut å sykle, kanske fødseln setter igång, det gjorde den for meg i hvert fall...

Skrevet

Skjønner på en måte at du vil være alene med den nyfødte og mannen din...

Men syntes også at det blir veldig feil og dytte han 14 åringen vekk.

Men det er desverre sånn det blir når en har mine og dine barn!!!!!

Skrevet

må si jeg reagerte på denne her da!

"Hadde jo selvfølgelig vært anerledes om dattra var min, men siden hun ikke er det så hadde forloveden forståelse."

Skrevet

Den kommende barnefaren har ett barn og venter ett til, da kan man ikke sende ett vekk??? Du ville vel aldri ha sendt bort ditt barn for å være alene med den nye? Jeg har ett barn fra før, og hadde blitt KNUST dersom mannen min hadde sagt at hun skulle sendes vekk for at vi skulle være alene med vårt fellesbarn, når hun nå blir storesøster!!

Uff, nå ble jeg litt provosert,kjenner jeg..

Skrevet

Tror du ikke 14-åringens mor vil ha forståelse for din situasjon her? Litt fleksibilitet i fohold til samvær må vel være mulig i en så spesiell situasjon? Så kan heller 14-åringen være litt ekstra hos dere og den lille babyen senere?

Skrevet

Min kjære har en supersøt datter på 15 som er hos oss hver 3.e helg. Jeg vil ikke ha henne hos oss når jeg føder, da hun kommer kjede livet ur seg hos oss uten far, venner og sysselsetting.

Og jeg vil ha roooo nå jeg kommer hjem med mitt første barn. Ikke trenge å tenke på at dattera skal ha mat og så.... Vil gjerne kunne dasse omkring uten at hun ser meg.

Skrevet

jeg forstår at du ønsker ro og å være alene med ny-babyen og pappaen. Men nå har du en gang valgt en mann med et barn fra før, og det må du forholde deg til. Så hvis gutten er der når dere kommer hjem, så prøv å gjøre det hyggelig så han også får en god opplevelse av å få et nytt søsken.

Denne 14 åingen er totalt uskyldig i sin og deres situasjon, han er et barn som trenger omsorg og nærthet. Akkurat som den babyen du får snart.

Skrevet

når det gjelder den 14 åringen så er han tross alt 14 år! da er man så gammel at om man må utsette å dra til pappa en uke så gjør det ingen værdens ting! synes det er helt rett av deg det du ønsker jeg! i tilegg så er mammaen til 14 årningen klar over hvordan det er å få et barn, ikke minst at han er 14 år å kan ta vare på seg selv. trenger ikke barnevakt ol! herregud, har alle glemt hvordan vi selv tenkte da vi var 14? da var det ikke Familietid som sto høyest på prioriteringslista mi altså! men..

jeg hadde også gjort det samme i din situasjon, ingen ting å være lei seg for!

Skrevet

Hei igjen,

Takk for mange svar og varierte svar. Det er bra med forskjellige synspunkter. Til dere som mener at jeg dytter vekk sønnen osv... det er IKKE snakk om å dytte vekk noen her, det er snakk om å få de første dagene alene hjemme og komme seg på plass og tilrette i huset med et nytt lite menneske som trenger all ens oppmerksomhet. Sønnen bor i nærheten og får treffe lille søsteren sin på sykehuset med en gang hun blir født og jeg tror faktisk at han ikke hadde følt seg utenfor om han hadde blitt forklart grunnen til at man ønsker litt ro rundt seg de første dagene. Dessverre skjønner ikke pappa`n dette, av en grunn. Han har ingen forståelse for at det kan bli tungt å komme hjem med den lille, natte våken osv. Dette ser han på 0 problem, men jeg vet også hvem som ordner opp alt her i huset med matlaging, husarbeid osv. Det jeg også tror kommer til å skje om sønnen er her de første 3 dagene er at far/sønn kommer til å finne på sitt og jeg blir sittende alene med den lille, en slik start ønsker jeg ikke.

Skrevet

det synes jeg du skal fortelle samboern din! si hva du føler, å hvilken påkjenning det er å føde et barn! da trenger en ro å hvile! de som har barn fra før kan jo skaffe barnevakt i noen timer de også. en jeg kjenner hun sendte den største til mormor en natt hun, slik at de kunne ha litt alene tid! å nåkk en gang, han er ikke et barn da, han er 14 år!

lykke til med fødselen og tiden etterpå=) håper det årdner seg!

Skrevet

Jeg syns ikke det er hverken unormalt eller rart å tenle sånn. Bare for å få sagt det..

Skrevet

Alle dere som sier at ungen til forloveden burde inkluderes...selvsagt skal han det...Men hvis dette er en som ikke til vanlig bor der,er det vel ikke så unaturlig at hun ønsker seg ro,og tid til å bli kjent med den lille de første par dagene?? Og komme i en slags "rutine"hjemme...Tross alt første gang hun blir mor!! Hadde det vært hennes barn hadde det stillt seg anderledes,da hadde hun jo tross alt vært igjennom dette før! Dette må da bli helt opp til hver enkelt,så lenge de som er involvert er enige.Synes ikke det i utgangspuktet er galt når han ikke bor der...Tror jeg ville ønsket det samme.Men klart,har man valgt en partner med barn fra før(heldigvis ikke i den situasjonen!)så må man ta de med på kjøpet,med alt det medfører:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...