Gå til innhold

kanskje feil sted å legge dette innlegget, men håper på svar!

Anbefalte innlegg

La oss si da ..

At jeg var full en kveld, det hadde blitt slutt med dama som venter mitt barn. Jeg søkte trøst hos en nær venninne, som er lesbisk. Alt endte i at hun trøstet meg og kanskje ble litt for intime. Vi begge var fulle. Jeg husker nesten ingenting. Jeg føler hun utnyttet seg av en sørgende full mann.. jeg skjønner ikke hvordn det skjedde. Kanskje hun på et vis klarte å lure meg.

Men.. Hun sa til meg at hun hadde brukt p piller og at hun hadde spurt meg om kondom og jeg hadde sagt nei til det. Enda så hadde vi sex på et ute sted og dro senere hjem til henne og hadde sex der også.

Nå tre uker senere viser det seg at hun er gravid og at jeg er far til barnet!

Jeg vil ikke ha det barnet, men det vil hun. siden jeg også har en samboer det akkura har blitt slutt med som er 3 mnd på vei med mitt barn er dette et stort problem for meg. JEg vil kun ha en familie og prøve å få det til å funger med henne, og ikke den lesbiske jenta og et barn som ble lagd av at den ene har lurt den andre.

Jeg får høre at hun aldri vil ha et forhold med en mann, men at hun har en kjæreste (jente kjæreste) hun skal flytte med. Nå som hun har blitt gravid har de fått et barn de vil ha og et barn de vil væreforeldre for .

Noe jeg virkelig ikke aksepterer. JEg vil hun skal tenke på barnet, og ikke minst min familie. Barnet vil aldri få noe far, i tillegg løy moren om prevansjon. Det kan da ikke være lov? Mente at hvis lesbiske par skal ha barn må de utenlands for å få insemasjon.

Altså.. Hun lurte meg, nå er hun gravid og har en jente kjæreste. De skal være foreldre for det barnet og vil ikke at jeg skal vite av ungen.

Jeg vil ikke at dette barnet skal komme frem, fordi det er urettferdig for et barn å bli satt til verden hos en mor som lurte faren.

Jeg er her uansett om hun vil eller ikke.. Men ejg vil ha det barnet fjernet! Jeg aksepterer ikke at de har lurt meg og faktisk gjort noe som er ulovlig.

Det jeg da lurer på ( folk med erfaring, jobber innenfor yrket o.l) :

Kan jeg kjøre en rettsak mot henne?

Vil jeg vinne?

Jeg hadde jo sex, men hun løy om prevansjon for å bli mor og ha en lesbisk kjæreste noe jeg trodde ikke var lov i norge hvertfall når barnefaren ikke er enig i å beholde det?

Hva skjer så i denne rettsaken`?

Håper virkelig noen kan hjelpe og få meg litt klokere på ting. Jeg vil selvfølgelig ikke ha dette barnet og jeg aksepterer ikke måten moren lurte meg og det barnet ble lagd på!!

Fortsetter under...

På vegne av lesbiske kvinner må jeg få si: FY SKAM SEG JENTA!! Sånnt burde alle holde seg for gode til å gjøre, og dette var lumpent gjort!! Håper alt ordner seg for dere, for barnets skyld i alle fall:)

Skal vi se

rettsak.

Ok hun kan aldri tvinges til abort.. hennes kropp, da har du som far ingenting du skulle ha sagt.

Og hva skal du anklage henne for? Å lyge?

Ditt ord mot hennes..

Dette er problemet når man har sex i fylla uten kondom...

Du er ikke den første og neppe den siste som er blitt lurt av kvinner.

Ikke bli så full at man ikke "vet" hva man gjør...og bruk alltid,alltid kondom. For å beskytte både mot uønsket svangerskap,og alle de mer eller mindre plagsomme sexuelt overførbare sykdommene. Da ville følgene ha vært mindre kompliserte,for da hadde det "bare" vært det følelsesmessige aspektet. Hvis man nå syns at det er "bare,bare"!!

Må si jeg synes det er dårlig gjort ovenfor deg og ikke minst ovenfor barnet å gjøre det på denne måten!

Når det gjelder deg, er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å innse at slik er situasjonen og tenke på hvordan du vil forholde deg til det. Du er ikke den første mann i historien som har gjort ei jente gravid. Uhell skjer også med prevensjon, det er på en måte risken ved å ha sex. Om hun har en jente-kjæreste eller er singel, er vel ikke poenget her, hun ble gravid, hun vil beholde barnet, du vil ikke... der står saken! Som far har du rettigheter, uansett hvordan hun velger å leve. Vil du ha kontakt med barnet eller ikke (barnet kommer til å være i verden uansett)? Vil du kanskje ha kontakt senere? Vil du gjøre en avtale med barnemoren om at ditt navn aldri skal bli nevt, og så ledes være "anonym" for barnet? Kan du leve med det også om 10, 20, 30 år?

Synes det er helt redelig og greit å velge anonym donor og lage et barn, men når barnet har en "kjent" far, synes jeg ikke barnet skal frarøves denne muligheten til å kjenne opphavet sitt.

Ville det vært annerledes hvis du ikke hadde følt deg så lurt, la oss si kondomet sprakk?

Husk at om 10, 20, 30 år kan alt føles annerledes... Du er fortsatt pappan til dette barnet!

Deal with it!! For barnets skyld!

Annonse

Du kan ikke kjøre rettssak mot henne, du vil ihvertfall aldri vinne.

Jeg ser at aller her sier hun var slem og lurte deg. Nå er det slik at p-piller ikke er helt sikkert heller.

Når jeg hører slike påstander fra menn så blir jeg litt irritert. Det finnes helt sikkert kvinner som gjør det, men enhver mann som stikker tissen sin inn på et slikt sted, han forstår hva konsekvensen kan være.

Ikke vondt ment, men jeg tror ikke det er noe annet å gjøre enn å være voksen og ta ansvaret.

Tenk igjennom hvordan du vil at barnet skal se på deg i fremtiden.

En jeg kjenner i lignende situasjon som deg prøvde å overtale moren til abort. Moren nektet. Min kamerat fikk rådet fra sine venner om å bli med på alt som skjedde for dette kom til å bli det viktigste mennesket i hans liv. Og slik er det blitt og han er utrolig takknemlig selv om moren sliter med å tilgi han - hvilket jeg kan forstå.

Det går seg gjerne til med tiden. Selv om det ikke ser slik ut nå.

Og forresten så lurer jeg på et par ting...syntes du ikke det var rart at hun ville ha sex med deg når du visste at hun var lesbisk? Og kanskje litt rart at hun gikk på p-piller hvis hun er lesbisk vel? P-piller beskytter bare mot graviditet, og damer gjør hverandre sjelden gravide....

Når det er sagt så mener jeg ikke på noen måte at det er ok at damer lurer menn for å få barn altså....det er dårlig gjort på alle måter så klart.

Men det er begges ansvar når de går til sengs, uansett hvor lite de husker dagen etter.....

nå er ikke jeg lesbisk, men heterofil.

min mening er at voksne menn som har sex uten å ta ansvar for prevensjonen selv må ta konsekvensene. sorry. jeg har kamerater som har gjort heterofile damer gravide i fylla, og ser ærlig talt ingen forskjell.

annet enn at om dama er lesbisk burde det jo ringt noen bjeller hos deg, om det ikke gjør det ellers..

vel.......du kommer ikke til å vinne rettsak.Du hadde tross alt sex med henne.Det var utrolig idiotisk av henne å oppføre seg sånn.Skremmende at et sånt menneske skal bli mor.MEN...........Hva fikk deg til å tro at ei lesbisk jente bruker p-piller????????????Hva skal hun med det???????????Og du må ta ansvar for egne handlinger.Du hadde faktisk sex med henne to ganger.Tviler på at det var voldtekt.Sånn går det når du ikke klarer å holde styr på lillemann.Tviler sterkt på at du ville fått igjen dama di uansett om hun lesbiske tok abort.Eller hadde du ikke tenkt til å fortelle henne at u hadde hatt sex med en annen?Da kunne du jo ha tatt med deg seksuelt overførbare sykdommer til dama og ungen.Du har virkelig rotet deg bort nå.Vær en mann.Vær ærlig mot begge og ta ansvar for egne handllinger!!

Ja det ho gjorde for å lure deg til å bli gravid var ikke bra, det er jeg enig i. Men husk det er også din plikt til å bruke kondom, ingen prevensjon er 100% sikkert. Du har vært utro mot din kjære å det synes jeg faktisk er like ille som det ho gjorde. Du kommer aldri til å vinne en sak der du vil tvinge frem en abort heldigvis. Enten for du la være å ha noe med barnet å gjøre, ellers så får du stille opp for dette barnet du er faren og der har du noen retigheter da. Nei dette virker bare som ren anger å att du ser du har dummet deg ut, like mye som henne sier jeg.

Jeg kan ikke skjønne att du ikke ønsker noe kontakt med dette barnet, men ønsker det for barnet du venter med ho andre?? Det er ikke barnet sin skyld att mora har lurt seg til å bli gravid, men det er jo det som blir straffa da. Forklar det for meg jeg skjønner ikke hvordan man kan ville ha ett barn men ikke ett annet?

Du er ett dårlig forbilde synes jeg når du gjør sånt.

Du stiller deg selv som ett offer her, att du blei lurt og utnytta og div, men er det barnet sin feil? Jeg vi.le heller tenkt over dette. Som sagt enten stiller du opp eller så lar du banet bli født inn i dette forholdet å holder deg borte.

Annonse

Er du så sikker på at du har blitt lurt? For meg høres det mer ut som du har gjort en skikkelig tabbe i fylla, og trenger å plassere skylda på noen... Bli voksen og ta ansvar- du har hatt sex- da er en vanlig "bivirkning" babyer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...