Gå til innhold

Råd for STOPP av forkjølelse???

Anbefalte innlegg

Nå vokser blemma bak på tunga med stoooor hastighet..og jeg er redd at nå setter influensan inn....

Finnes det råd for å stoppe forkjølelse/influensa???

Kan ikke ta Solhatt..pga av blodtrykk.....:S

TAKK for råd..

klem

Fortsetter under...

Tror ikke det er så mye du kan gjøre,desverre. Men man kan jo begrense det iallfall. Det som hjalp meg litt,var å koke melk med pepper i! (så mye pepper som du bare kan klare) Høres ikke så stas ut,men det var faktisk ganske ok.(Bortsett fra at jeg ikke tålker melk og får vondt i magen!) Dette er et gammelt kjærringråd,og det funka faktisk ganske bra!

*god bedringsklem*

Har laget meg en suuuuur coctail noen ganger, og det har funket!

Kok opp vann, ha i en tekopp eller lignende, press så mange sitroner du orker og bland 50% sitronsaft og vann ( kan ta mere vann hvis det blir dødelig surt) og bland i sukker til du orker å drikke det. Styrt gjerne, men pass på at det ikke er for varmt. Bedre c-vitamin BOMBE får du ikke! Ellers så får du ha god bedring, og ta vare på deg selv under et pledd på sofaen med skjerf rundt halsen... Det er aldri morsomt å være syk :(

Stor god bedring klem

Annonse

TUSEN TAKK for gode råd!

Eneste jeg ikke kan prøve er den med melka...tåler ikke melkeprodukter så godt..hehe:)

Ligger bare på sofaen i dag ja....slapper av....sukk

Skulle vært på skolen men...får så sinnsykt dårlig samvittighet....

KLEM!

Har ikke sjekka hva jeg ikke tåler i melken..men tåler kokt melk bedre enn ukokt. Det er desverre mye magen min ikke tåler...fett, mye krydder osv...vi har chrons syndrom i fam og jeg håper at dette ikke er noe jeg utvikler..tror det er kostholdet mitt....:=)

Ok, ja ikke vet jeg.. selv tåler jeg ikke melkesukkeret, men er ikke sååå glad i melk så det går bra, men det er værre med alle halvfabrikatene som inneholder melkesukker.. gryteretter, supper og tilogmed potetgull.. UUææhh!!

Ingen forelesning i dag, så sløver på sofaen;) Skal ut på tur litt seinere trur jeg..

Formen dårlig åsså? Ikke bra det Sussa...

Var syk midt under el sist jeg, og det klaffet jo heller ikke.. Ferdig med mensen i dag/morgen.. så da er det på`an igjen;)

hehe..nei er ikke så glad i melk jeg heller..men er jo glad i ting som inneholder melk og melkeprodukter..rømme osv....

Deilig med fri dag da?.....

Formen er så som så ja:) men det ordner seg....hviler i dag nå så får vi se i morgen:) Har en oppgave som skal skrives til fredag og..så har mer enn nok å gjøre....

åper du får d til denne mnd da:) er på dag 17 nå da..så håper jo på el snart !!!!! ellers blir denne syklusen lang den og..sukk

Hva med sjokolade da.. ka du tru, æ som e så gla i det!!!! hehe, men sånn er livet..

Jepp, godt med fri;) Du får bare kul`en helt og slappe av.. drikk masse og sov, så ordner kroppen opp selv til slutt.

Hvilken pp er du i Sussa? (står vel på en el annen tråd her inne, men gidder ikke å lete..)

Har forresten følgt med litt på diskusjonene her - må si du får mye pepper! Synes du er tøff jeg, som både deler "historier" med oss og er ærlig med ditt eget nick.. men jammen får du gjennomgå!!

Vil bare si at samboeren min er 30 år og det har hendt flere ganger at han har sovnet på fest/nachspiel til kompiser, mobil uten strøm etc men har aldri i verden mistenkt han for utroskap for det!!

Sjokolade ja...jeg vet...er ikke sånn megafan av søtt jeg...men avogtil får jeg sjokoladehunger..og da sitter jeg på do resten av kvelden..hehe..elsker blant anna SMASH!

Er bare i 3pp jeg.....så ikke noe stress egentlig....:) hehe...greit nok at jeg ikke blir gravid....men jeg vil gjerne ha normale sykluser slik at jeg slipper å vente i 2 mnd hver gang med å prøve..det er såå kjipt..forrige syklus var på 52 dager:( Har på følelsen at jeg ikke blir gravide denne mnd heller.....:S så blir nok ihvertfall fall (Og sikkert mer) 5 mnd (fra start) før det klaffer for meg....

Ja...folk har latt d går sport i å svare meg tror jeg...må slutte å være ærlig jeg....ting blir jo bar vridd på og misfortstått:( Men skjønner jo at jeg må takle å få forskjellige svar..men at folk kan være så ekle...d skjønner jeg ikke..... anbefaler ikke denne siden til folk lenger engang jeg...

Akkurat....det som er så "gøy" er at jeg er SIKKER på at det er mange her som kaster stein i glasshus. Jeg vet av mange som har typer som har gjort dette...voksne gifte mannfolk med barn tilog med..og de har kjempelykkelige ekteskap....

Hvorfor i all verden skal jeg mistenke utroskaP?...latterlig tanke..hehe

Annonse

ÅÅÅåå, smash er nydelig!!!!!!

"Like langt" vi da, inn i min 3pp jeg også, men har regelmessige sykluser på 29 dager jeg da.. Må være kjipt med så lange sykluser?!

Men på en annen side, dette har sambo og jeg snakket litt om.. Tenk på hvor mange som faktisk er utro, både kvinner og menn, hvorfor i svarte skal jeg, du og våre samboere være "noe bedre" enn mange andre?? Og disse har ofte tilsynelatende lykkelige forhold.. men dt kan vel ikke være så lykkelige allikevel da kanskje?

Aner ikke jeg, men det jeg kjenner på selv er at jeg aldri hadde villet vært utro mot kjæresten min, og jeg vet han ikke hadde villet vært utro mot meg.. så da er vi kanskje bedre enn mange andre vi da?

Ka du tru? ;)

:S ja er kjipt med lange sykluser..men har ikke opplevd så veldig mange av dem enda da..hehe..håper bare at det ikke blir sånn denne mnd!!!

Nei ....hvorfor skal våre være bedre enn noen andres...alle kan jo være utro..men jeg velger å tro at min ikke er d:) hehe...enn om vi skulle gått rundt å trodd slikt om alt og alle...verden hadde blitt ett mareritt..jeg vet at sambo ikke er utro.....han hater utroskap....:) Jeg vet det bare...kan jo ikke forsvares på annen måte....

Og jeg ville ALDRI vært utro mot sambo.....noe så grusomt.....tenk å ødelegge liv slik?

Mulig vi er bedre enn mange andre? hehe..ikke vet jeg...eller kansklje vi er naive som jeg fikk slengt midt i fleisen..kanskje d?..hvem vet?....

:) hehehe..

Snakket med noen venninner om tema utroskap i helga.. Noe av det aller værste man kan oppleve. Noen mente det var værre enn døden, for døden kan man forsones med (så lenge den er naturlig uten tragiske omstendigheter vel og merke..), men utroskap er noe som kan følge en.. dødsfallet er endelig liksom. Skjønte du? hehe.. men vondt uansett!

Jeg velger å tru at vi har et forhold basert på tillit, uten utroskap.. viss ikke kan man jo bli gaaaaal i denne verden..

Forretsen, på`an igjen på den andre tråden her.. Uuuææææ!!!

Ja...enig der...vet ikke hva jeg ville gjort jeg....om sambo var utro...hehe..hadde IKKE tilgitt det.hadde vært slutt på dagen..:) Og samme visa versa..har ei venninne..typen var utro....4 ganger tror jeg..og tilga han hver gang---like uforklarelig...huff...

:) Velger å tro d samme som deg.. og jeg vet d faktisk..han er ikke utro....og ingen kan overbevise meg om noe annet....

På igjen med hvilken tråd? den vi skriver nå?

Heia..beklager sein mld:) Kom ei venninne på døra....

Hu hadde nettop gjort det slutt med typen stakkar..livet skal ikke være enkelt.... (de var enige heldigivis)

Jeg vet ikke om jeg har tenkt å servere noe som helst..hehe...jeg har ikke matlyst...(pga av blemmene)..men vi får se....muligens hjemmelaga pizza...lasagne....blomkolsuppe...eller..eller...eller...heheh..

Litt for tidlig å si..

du da?

Anbefaler Kan Jang siden du ikke kan ta solhatt.

Ellers er honning veldig bra mot forkjølelsessår i munnen. Ta en stor skje, hold honningen i munnen en god stund før du svelger.

Varmt vann med masse sitron og honning er veldig bra og godt. Honning er bedre enn sukker fordi det inneholder bakteriedrepende midler (det er blant annet derfor honning har ubegrenset holdbarhet...)

God bedring :)

Hei sussa!

Har du hvite felt øverst i halsen??? Kan være streptokokker, iallefall hvis det kom veldig fort. Jeg kjenner forskjell på forkjølelse og streptokokker med at forkjølelsen kommer veldig gradvis, mens streptoen kommer plutselig, kanskje bare på noen timer. Hvis det er det, bør du ta deg en tur til legen.

Ellers så må du ha goood bedring!

Det som hjelper meg er å drikke masse nype te, flere kopper or dag. Nype er det som inneholder mest antioksidanter.

Hvis jeg har vondt i hlsen så hjelper det med jameson whiskey med cola...

det er min oppskrift for en frisk tilværelse :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...