*K75* Skrevet 10. september 2006 #1 Del Skrevet 10. september 2006 Hei! Jeg har to barn og har litt lyst til å fortelle om mine erfaringer med puppenekt og flaskemat. Storesøster fikk litt mm på flaske etter kveldspuppen to kvelder på rad da hun var rundt to mnd. Dette var nok til at hun fikk for seg at puppen kunne kuttes ut for godt - flaske gikk jo mye raskere! Men jeg var staere enn henne, og etter noen dagers krangel, glemte hun hele flaskeprosjektet. Hun fikk aldri en flaske igjen... Lillebror skulle få sine første flasker nå i helgen, slik at mor skulle få sove og kanskje endelig bli kvitt to ukers sykdom. Det var ikke aktuelt i det hele tatt! Han skjønte ikke hvordan flaska virket, og synes også det var nitrist da pappa hjalp til og dryppet melk i munnen hans. Jeg måtte rett og slett stå opp - og gjett hvem som var overlykkelig over å se meg? For meg kom flaskenekten som en stor overraskelse - jeg hadde jo brukt all min energi på å tenke på kampen som kom til å stå når puppenekten kom... Historien har ingen annen moral enn at de små jammen er personligheter som vet hva de vil! Og den er en klar påminnelse om at det å ha samme mor og far ikke nødvendigvis betyr en tøddel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6272344-en-liten-og-interessant-historie-om-puppenekt-og-flaskemat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 10. september 2006 #2 Del Skrevet 10. september 2006 ja babyer er forskjellig - men det kan være lurt og ikke buke mer enn maks toersmokk for at de ikke skal foretrekke flaske - men noen er da som din nr to og vil ikke ha flaske - tredjemann her ville ikke ha flaske før vi hadde kjøpt nuk - så nå kan bestemor komme å være barnvakt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6272344-en-liten-og-interessant-historie-om-puppenekt-og-flaskemat/#findComment-6272463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå