Gjest Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Så er jeg da blitt sykemeldt 100%. Har lyst å ta meg en ferie til vestlandet siden jeg da bare går hjemme. Vet noen hvor lenge en kan ta fly? Eller er jeg for gravid når jeg går i uke 35??
Mamma til 2 <3 <3 Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Flyselskapene har forskjellige regler på det...så ring og forhør deg du...noen tar imot deg til to uker før termin =0)
Hidjey Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 jeg gikk til svangerskapskontroll i USA, og de sa at jeg ikke kunne fly etter uke 36... Men en liten tur til Vestlandet er jo ikke det samme som å fly til Mombaza og tilbake, liksom Men snakk med flyselskapet, de har ulike regler for det..
¤2småtroll¤ Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Eg snakka med ett reisebyrå i sommer....de sa at du har lov til og fly til de siste 2 ukene av svangerskapet. Snakka med jordmora, ho sa at det var greit, men at det KAN være ubehagelig.... Så det går sikkert bra! God tur!
svensen Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 forbered deg på å skaffe en legeerklæring - men ikke før du har sjekket med flyselskapet, og så skaffet billett. SAS tar tom. uke 36, men jeg tror uke 38 for korte turer (men SJEKK!) Uansett trenger du en legeerklæring når du er kommet så langt, og i den skal det refereres til at du er frisk, når termin er, og at du kan fly uten problemer med det og det flyselskapet på de og de datoene. Husk at du er kommet lenger når du skal tilbake - legeerklæringen må dekke både tur og retur, og du må komme deg hjem før du er kommet for langt til å fly! Det er noe info på nettet for noen flyselskap, men sjekk på telefon. Du er jo så nær grensen for flying at du må vite hva som gjelder. Hvis du ikke har fløyet i det siste må du forberede deg på at det kan være ganske ubehagelig, spesielt å ta av/lande. Men det går fort over, bare ikke regn med å løpe ut i det flyet har landet (men det er vel kanskje ikke så aktuelt?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå