afrodite79 Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Noen med termin desember/januar som har laget seg en utstyrsliste de kunne tenke seg å dele?
Gjest Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 gå på babyshop.no.... der har de fin utstyrsliste ;o))))
rødhette* Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Vi har brukt babyshop sin liste, og bare gjort noen endringer på den (strøket ting vi ikke skal ha, og tilføyd ting som ikke står der, som f.eks. et par helsetepper)
Mrs. Bouquet Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Jeg har en altfor stor utstyrsliste til at den kan deles med andre. Utstyret kommer på rundt 60000 kr og det er langt i fra alt som er nødvendig. Mye av det er kun nødvendig i mine øyne.
selfangerkjerringa Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 SEKSTITUSEN?!?!?! Er det mulig? Hva i all verden står det på den lista?
selfangerkjerringa Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Jeg kan godt legge ut lista mi senere idag hvis du har lyst Men den er kanskje litt stor siden vi har masse fra før og dermed kan ta oss råd til å kjøpe litt mer "unødvendige" ting denne gangen.
Gjest Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Det lurer jeg og på... vi er oppi snart 10 000,- Vi fikk vogn av svigers, så vi sparte mye der, men gosjamei da... :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Vil ha alt, her er det Ole brumm ja takk begge deler. På lista står for eksmepel 1200 kr i ammebher, babycall 2000 kr (blir sansyligvis mye billigere), møbler til barnerommet (gardiner, lystett rullegardin, kommode, ammestol, bokhylle, taklampe, vegglampe, bilder osv.) to barnevogner, to lammeskinn, lammskinnspose for vogn, lammeskinnspose for bilsete, den indiske babyhengekøya, leandervugga med stativ og himmel. sprinkelseng, madrasss, overmadrass osv. Med ord andre mye jeg kunne latt være å kjøpe og mye jeg kan/kunne kjøpe billigere. Men begge er enige at vi skal ta oss råd til å kjøpe omtrent det vi har lyst på når det gjelder "prosjekt baby".
cec26 Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Dette er min liste fra første gang jeg var gravid:) Men det var mye her jeg kjøpte som jeg ikke hadde trengt å stresse noe med.... Vogn Vuggeseng to dyner ( en til vogn( vugga i stua ) og en til senga ) Skinnpose Sengetøy + laken En liten tynn pute Saueskinn Vugge til å ha i stua Bleiebøtte To stellematter.. ( en til soverommet vårt og en til badet) Badebalje Ammepute ( den har jeg aldri brukt ) Brystpumpe og flasker ( begynnte ikke å bruke det før gutten var 2 mnd...) Tempmåler og paracet Smokker med navn på Klær Bæresjal ( brukt mye ) Vippestol ( hadde ikke trengt å kjøpe den så tidlig ) Bilsete Solskjerm til bilen Kremer ( a-crem og aderma) Badesåpe og shampo ( seba sine produkter ) gulpe kluter og håndkler Noen få leker... Dette var det jeg hadde før Sønnen min ble født... Denne gangen så tar jeg alt med ro... har jo så mye... trenger vel bare litt klær... og en ny vogn:)
selfangerkjerringa Skrevet 11. september 2006 #10 Skrevet 11. september 2006 Ah, da skjønner jeg Blir jo litt det da. Vi hadde overhodet ikke råd til det forrige gang... Litt bedre råd nå, men vi holder oss likevel nøkterne. Heldigvis har vi masse fra forrige gang, så denne gangen har vi tatt oss råd til splitter ny vogn blant annet! Og den indiske babyvuggen, som ikke er nødvendig men jeg har så veeeeeeeeldig lyst på den forrige gang greide vi oss veldig billig, fikk både seng og vippestol i arv fra familie, mamma og svigermor spleisa på tørketrommel i gave (uvurderlig når en får gulpeunge!!!), masse venninner uten unger som handla klær i posevis til oss, vi fikk et supertilbud på brukt vogn+lekegrind+leker+babybjørn+stelleveske til bare 3000. Babycallen var en jakt-walkie-talkie til 300kr, fungerte som bare juling. Og så spredte vi utgiftene litt utover hver mnd, så vi kjøpte et par plagg en mnd, dyne til sprinkelsenga neste mnd, osv. Tror neppe vi brukte mer enn ca 7-8000, inkl rubb og rake.
Gjest Skrevet 11. september 2006 #11 Skrevet 11. september 2006 Ganske likt her... men ikke helt :-) Vogn, regntrekk og stelleveske Seng Dyne og madrass Dunpose med fleece Sengetøy + laken "Helseteppe", ullteppe (baby) Lammeskinn Stellematte Tummy Tub med krakk/base Brystpumpe, flasker og oppbevaringsbokser Klær: - Ullbodyer - Vanlige bodyer - Pysjamaser - Sparkebukser - Hele "dreser" (fleece) - Lue. votter, "fleeceføtter" Baby Bjørn bæresele Bilsete Badeoljer, såper, og kremer Gulpe og stellekluter Noe er i hus allerede, og noe er enda utestående :-) Helt sikkert mer vi trenger, men da får vi ta det litt etter litt tenker vi. Tror vi har basisen her.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå