guita Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Til dere papirbleiebrukere som synes det er overmåtelig festlig å slenge kommentarer til tøybleiebrukere: Vær så snille - grow up! Kritiserer tøybleiebrukerne dere noen gang..? Dere forsurer miljøet her inne. Og hvis du absolutt må slenge med leppa, vær da ikke så feig at du signerer med "anonym"!! Oppfordrer til ikke å svare på sånne anonyme innlegg!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Mobbing? Hva er det du kaller mobbing, da HI? Den godmodige ertingen som det er ganske moro å bedrive over for tøybleiefanatikerne? Det er like gøy hver eneste gang, for dere som er så gira på tøybleier, dere skjønner aldri en spøk og sluker ethvert agn med hud og hår... Det er vel like mye dere som må vokse opp, vel, og slutte og ta dere så nær av litt småerting. Dere går jo på barrikadene og i forsvarsposisjon så snart dere ser snurten av et eneste lite pip av negativitet rundt tøybleier, klart det blir moro å dra spøken litt til da. Slutt å gå i forsvar støtt, så blir det ikke gøy å erte lenger. Sånn er'e bare... ;-) Vi som ikke trenger å bruke tida vår over vaskemaskin og tørkestativ med tøybleier, vi har tid til å tenke ut litt snedige små erte-stikk også, vi skjønner du.... Nei fy, nå er jeg slem, men du verden så gøy det er å være akkurat så slem innimellom.... :-) Og så lenge muligheten finnes, så påberoper jeg meg fremdeles retten til å være ...
Ranveig R Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Det treng ikkje å vere voldsomme saker før det kan bli oppfatta som mobbing. Berre det at du kallar tøybleiebrukarar for "tøybleiefanatikere" er faktisk ganske irriterande/sårande. Eg ser ikkje på det som fanatisk å ville ungen min og miljøet det beste. Og du, anonym: Bruker du eingongsbestikk? Og tallerkar? Pappbeger? I staden for "vanlege" ting? Det må jo vere mykje enklare å berre kaste etter kvar gong. Skjønar du ikkje at det er dyrt med vaskepulver til oppvaskmaskina? Eller at du bruker ein heil del straum på å varme opp vatn til oppvasken?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 og trives med det, hehe. Vi bruker tøybleier på vår lille jente. Synes det er topp og har såpass med selvironi at jeg ikke har noe problem med denne ertinga. For min egen del føler jeg at noe av problemet er at jeg forventer at andre skal være negative til vårt valg av tøybleier og at jeg derfor havner veldig lett i forsvarsposisjon uten egentlig å ha blitt angrepet. Dette var særlig helt i begynnelsen, nå som jeg er trygg på at vi har gjort rett valg ved å kjøpe inn tøybleier slapper jeg litt mer av. Det er jo ikke noe problem å finne ting å erte engangsbleiebrukere for heller da...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Ja da er klart, det er jo kun tøybleiebrukere som vil barna sine det beste må vite.... papirbleierbrukere vil jo ikke det for sine barn, neiiiii da. Herrgud kan lure på hvem som skal "grow up" her. De fleste tøybleiebrukerne her inne sier de bruker engangsbleier på tur fordi det er lettvindt og som nattbleie fordi tøybleiene ikke holder tett. Det fortelle de fleste av oss at dette da er en dårlig bleieløsning og har ingenting med å ikke ville det beste for sitt barn å gjøre.
Ranveig R Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Og kven var det som beit på agnet og åt opp både agn og snøre og stang no?? *hehe* Det er visst like lett å trekke eingongsbleiebrukarar som tøybleiebrukarar. Kanskje fordi du innerst inne veit at det hadde vore bedre for babyen med tøybleier?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Bedre for babyen med tøybleier? Nei ærlig talt, det er da bare tull. Kan bare se en grunn til at man skal bruke tøybleier og det er at det vil være tildet beste for naturen. Men for min baby personlig har det best med papirbleier. Kan overhode ikke tenke meg å ta på henne en bleie som vil føles konstant våt og som er tykk og klumpete å ha på seg.
EvaL Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Nå ble jeg nysgjerrig også, det må være noe jeg har gått glipp av siden du vet at jeg innerst inne vet at det hadde vært best for mine barn å bruke tøybleier. Hvorfor vet jeg at tøybleier ville ha vært best? Og hvorfor mener du at jeg da ikke bruker det på mine barn?
Dane Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Det er jo ikke såå lett å skjønne at det bare er en festlig spøk da. Ihvertfall ikke hvis man er ganske fersk her og har akkurat bestemt seg for å bruke tøybleier på nykommeren. Sånn som meg! Jeg er absolutt ikke sikker på om det er beste løsningen når det gjelder økonomi og skånsomhet til ungen og ikke minst at det blir litt ekstra arbeid. Men poenget er at jeg gjør dette faktisk kun for å skåne miljøet! Da er man nødt til å legge til litt ekstra arbeid. Og da er det klart jeg forsvarer meg når andre angriper (selv om det bare er en spøk fra angriperen)...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Etter min mening er det ikke tvil om at det er vanskelig å forstå om noe er ironisk ment eller når det står på trykk på en sånn her chatteside. Det er som når du er ironisk i en tekstmelding, ofter setter du hehe bak eller kanskje et smilefjes for at det ikke skal misforstås. Ser jo ut for at tøybleiehaterne har minst like store problemer med å se ironien som tøybleiefantikerne,,, og forresten, bare som saksopplysning altså: dattera mi går ikke rundt i våte og klumpete bleier fordi om de er av bomull. Vi bruker tøybleier om natta og på turer (lhar egen vanntett pose som kan vaskes i maskinen til å legge de i), bare om vi skal pakke lett iblant tar vi papirbleier for å slippe å ta med bleiebøtta. Tøybleiebruker - og stollt av det!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Hehe... Ja det kan du si! Men det er mer enn en anonym her nå, siden det var jeg som skrev vaskemaskin-innlegget, men ikke det siste papirbleieinnlegget som du sikter til her. Synes igrunnen det er ganske gøy, jeg, å se hvor mye artighet som kommer fram her... Hilsen den første anonyme på denne tråden. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 Hmmmm.... Og så havna svaret mitt heeeelt nederst... Svaret mitt med "Ja, det kan du si!" var til Ranveig, som sier noe om å svelge på agn og snøre.
Ranveig R Skrevet 14. september 2006 #14 Skrevet 14. september 2006 Oi, eg må visst pugge litt chatteetikette ) Tenk at eg gløymde å putte på *hehe* til slutt. Eg skjønar ikkje korleis eg skal kunne leve med denne feilen. Det er jo forferdeleg alvorlege saker dette her. (HEHE) Og unnskyld meg - men finst det mødre/foreldre i det heile tatt som ikkje gjer det dei meiner/trur er best for barna sine? Det må då vere ganske enkelt å forstå at det som EG meiner er beste for MIN unge, ikkje nødvendigvis er likt for alle andre. Det var ikkje meininga å beskylde nokon for å ville barnet sitt vondt, det var meint som ein spøk, på lik linje som dei spøkane plastbleiefanatikarane serverer her inne til stadighet. *set meg ned og puggar "chattereglar" no*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå