Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Har du sett denne tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/6269298 Vil jo helst håpe at det ikke stemmer det disse jentene skriver...
Blomman Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Blir sååååå oppgitt jeg over rare utsagn og råd fra endel helsestasjoner. Det er rådene fra statens råd for ernæring og fysisk aktivitet som gjelder!! ikke hva helsestasjoner og evt hs selv måtte synes. Har snakket med vår Hs om dette (hun er forøvrig nevnt i siste nr av foreldre og barn- ja er stolt av henne) Skulle gjerne startet en revolusjon slik at dette ble klart,men jeg får drive litt propaganda her inne ang disse retningslinjene og muligens ta helsesøsterutd etterhvert når jeg har fått nok erfaring som sykepleier
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 12. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2006 Hva med det de skriver vedr. WHO? Vet du hva det dreier seg om? Er det seriøst? Jeg kommer uansett til å fullamme til 6 mnd hvis det lar seg gjøre, gjorde det med storesøster )
Expat Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Nei det er feil. http://www.kellymom.com/nutrition/solids/delay-solids.html Siterer: "Health experts and breastfeeding experts agree that it's best to wait until your baby is around six months old before offering solid foods. There has been a large amount of research on this in the recent past, and most health organizations have updated their recommendations to agree with current research. Unfortunately, many health care providers are not up to date in what they're telling parents, and many, many books are not up to date. The following organizations recommend that all babies be exclusively breastfed (no cereal, juice or any other foods) for the first 6 months of life (not the first 4-6 months): World Health Organization UNICEF US Department of Health & Human Services American Academy of Pediatrics American Academy of Family Physicians American Dietetic Association Australian National Health and Medical Research Council Royal Australian College of General Practitioners Health Canada Most babies will become developmentally and physiologically ready to eat solids by 6-9 months of age. For some babies, delaying solids longer than six months can be a good thing; for example, some doctors may recommend delaying solids for 12 months if there is a family history of allergies."
Blomman Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Takk For for denne Expat - Most babies will become developmentally and physiologically ready to eat solids by 6-9 months of age. Da har jeg endelig dokumentasjon på at babyer modens på forskjellig tid mht mat - kan jo hende jeg har lest det - og men hadde det på følelsen at det var fler enn meg som trodde det - og heldigvis er det noen fagkyndige som sier det. Da kan jeg trygt fullamme en stund til -til lillegutt er klar for og interresert i mat - til tross for at det ikke er allergier i familien som årask til at jeg fullammer han enda. Nå er han 8 mnd. Hs sier jo at det er kjempefint at han får starte med fast føde i sitt eget tempo.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 13. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2006 Supert, takk )
Blomman Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 ja ting forandre seg fra dag til dag ja - ikke allergier i familien skrev jeg..... ja nå viser det seg at magevondten til mellomstemann antagelig er melkeallergi eller laktoseintoleranse...... Tror virkelig det er bra jeg at minstemann bare får pupp enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå