Gå til innhold

Enkeltnavn eller dobbeltnavn? Og hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, har dere tenkt på hva spiren/e skal hete og da om det skal være enkelt eller dobbelnavn?

Og hvilke navn foretrekkes -gode norske navn eller mer internasjonale navn?

 

Vi er mest for enkle norske navn, gjerne med norrøn opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det enkeltnavn. Mannen min har lagt ned veto pga at han har et dobbeltnavn som han er lei av å stave til folk...he he. Med etternavnet vårt kan det bli litt mye.

Datteren vår har fått et kort, søtt svenskt navn og jeg håper vi finner noe lignende til nummer to. Enten svenskt (har svenske aner) eller norskt og helst ikke for "populært".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig så blir det Hannah Elisabeth. Hannah fordi jeg har elsket det navnet hele livet, min første dukke het Hannah - det er bare nå de senere årene det har dukket opp på topplistene.. Elisabeth etter mamma - og fordi det ikke er sånn kjempepopulært. Vi vurderte Nathalie, men da ville det blitt så moteslavenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lyst på mellomnavn da jeg var barn, så jeg kunne godt tenke meg et på barnet mitt. Men det er ikke bestemt. Det må jo klinge bra da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær blir det ænkelt navn.Bægge vi to har dobbeltnavn,å d e bare tull-syns vi.Vi bruk jo aldri mellom navnan våres!!

Itillægg ska vi bruk bægge ætternavnan,å da blir d laaangt.

 

Men vi syns det e vanskeli å finn navn,-så ska det passe til oss,babisn å ætternavnan!!!

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt dobbeltnavn..og så blir det veeeldig lange navn nå som alle skal ha 2 etternavn også..!:-) Finere med et flott enkeltnavn som står for seg selv. Mye lettere å huske også..Syns nå jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...