Gå til innhold

Hei dere! (litt langt...)

Anbefalte innlegg

Har ikke vært her på noen mnd. Vi bestemte oss for å ta en pause i prøvingen. Men pga slurv med prevensjon tilhører jeg nå 1.trimester. Noe jeg fant ut i går.

Ville bare innom til dere her å ønske dere lykke til, samt dele min historie til de som trenger håp :-)

I fjor sommer opplevde jeg en MA. Vi bestemte oss for å prøve på nytt. Til å begynne med var jeg rolig å trodde det kom til å skje veldig raskt siden jeg ønsket det så veldig. Men etter noen pp'er begynte jeg å bli utålmodig. Jeg prøvde de fleste råd. Hostesaft, ligge med baken opp, el-tester, ja det meste. Så gikk jeg tilbake til å være rolig igjen å tenke at jeg kunne sikkert ikke gjøre så mye fra eller til.

Da våren kom var jeg sikker på at det måtte være noe i kroppen min som gjorde at vi ikke fikk det til. Til slutt ble jeg så ulykkelig og fokusert på barnløshet at jeg bestemte meg for å prøve å endre fokus. Jeg meldte meg ut herfra, begynte på prevensjon og fokuserte på det jeg hadde i livet mitt som var bra.

Prevensjonen (p-ring) måtte jeg slutte på etter en mnd pga sterke humørsvigninger og andre bivirkninger. Vi gikk over til kondom, som vi etterhvert ikke ble like flinke til å bruke. Så skulle jeg nå ha mensen igjen på tirsdag. Har syklus på 28 dager +/- 1-2 dager. Så at det ble både onsdag og torsdag før mensen kom enset jeg omtrent ikke.

Men så ble det fredag og lørdag, og jeg raste ned på apoteket. Vel hjemme igjen dukket det opp to streker på pinnen. Helt utrolig, for jeg hadde ikke gjort "noe riktig". Ikke hatt sex i nærheten av den tiden jeg hadde forventet EL, ikke ligget i ro etter samleie, jeg hadde tilogmed vært syk. Så sitter jeg nå her og skriver... Det har egentlig ikke gått opp for meg ennå.

Tenk at jeg skulle få oppleve dette magiske igjen :-) Håper bare spiren sitter denne gangen! Et godt råd jeg har til dere er å ikke la dette styre livet deres. (Ja, jeg vet, det er lettere å si det enn å gjøre det. Det er vanskelig å styre tanker og ønsker, men du kan, hvis du vil)

Jeg ønsker dere alle lykke til videre, og ikke gi opp håpet deres! Sees kanskje på 1.tri ??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6269924-hei-dere-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, måtte bare tilføye noe...

Jeg vet at å prøve i ett år ikke er så lenge, ihvertfall ikke for de som har prøvd i årevis. men jeg vet ihvertfall at om man prøver i 3, 6 eller 12 mnd, så kan man bli fortvilet hvis det ikke går som man ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...