Gå til innhold

FOBIER, dette er ikke gøy.

Anbefalte innlegg

Jeg er litt husredd, alltid vært det. Og når jeg er alene og det er kveld og det er mørkt synes jeg det er skummelt å se meg i speilet, unngår helst speil, står ved siden av vasken og pusser tennene for å ikke se i speilet. Er så redd for å plutselig se noen bak meg el at noe skal dukke oppi speilet.

Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Er veldig lite redd av meg til vanlig, men er redd det unaturlige.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6269806-fobier-dette-er-ikke-g%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har oxo vært sånn tidligere, er ikke så ille nå. Vet ikke helt hvordan det bynnte å gå over, men tror det muligens var da broren min døde. For nå er jeg overbevist at om jeg hører eller ser noe "unormalt" så er det han.. Men jeg har oxo sluttet å se skrekkfilmer og filmer om "unaturlige" ting. Så "the ring" angret meg etterpå. Så filmene har hatt mye å si for min del..

Har ellers ikke noen tips, får bare håpe at det går over for det er ikke noe morsomt å ha det sånn..

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg har alltid hatt "mye rart" for meg. Det har vært alt fra speilskrekk til kirkegårdskrekk etc. Nå er jeg passert 40 å er noe bedre men jeg gikk til psykolog. Nå er jeg deppa i tilegg og det er mulig det hører sammen med angst/fobi som du sier.

Det er kjempeslitsomt å være sånn.

Lykke til!

Kjenner til det...

Har forskjellige andre ting som er vanskelige, og har prøvd tankefeltterapi. Dette har hjulpet en del på flyskrekk, og jeg skal prøve det mot husredselen og alt det andre når jeg bare kommer på det.¨

Å være hos TFT var helt spesielt for meg. Det koster en del, men for meg var det verdt det. Ønsker meg støtte til flere timer i jul- og bursdagsgave... =)

Dessuten er jo en del av opplegget at man lærer å behandle seg selv, så man skal jo bli mer og mer selvhjulpen etterhvert. =) Lykke til uansett, det er helt bedritent å være husredd! Er forresten du og mer husredd i hus med flere etasjer? Jeg bare spør, for i ettplanshus og hybler og slikt har jeg sjelden vært plaget, men i hus over flere plan har det tidvis vært ganske ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...