Gå til innhold

April: Har alle aprilbarna begynt å snakke?

Anbefalte innlegg

Her hos oss går det tregt.. Han sier mam=mamma, ihhiiiaaa=hest (lyden av hest), namnam når han ser noe godt. Ellers går det i mange forkjellige lyder. Utrolig hvor godt de gjør seg fortstått selv om de ikke sier noe. Han er utrolig smart, men ikke spesielt taletrengt ennå :)

Fortsetter under...

Språket er rimelig enkelt her også foreløpig; mamma, pappa, se, der, oj, nei, ja (MYE mer nei enn ja, dessverre, hehe), pfu (pus), papa (postmann pat), bLL (bil), bebrom (ole brum), fLLL (flue/fly), gagakk og det er vel det. Og så sier hun maaaaaaaaaaaaaasse som jeg ikke skjønner det spøtt av, men koselig er det ;o)

Ikke skjedd noe særlig i utviklingen her heller i det siste. Men hun har begynt å bruke både mamma og pappa besvist. Blir så stolt når rette person svarer. Da er det et stort glis midt i fjeset.

Ellers sier hun vovva, pfjuu (pus), ko (sko, hun elsker sko), toto (tær), thy, ba (ball), bei (bleie), nei, oi oi oi, momo (mormor), der, tjjjj (kjeks) djjjju (druer, favorittfrukten), også diverse brombrom lyder til biler osv..

Hun sier jo litt, men det mange ord som bare jeg og pappan skjønner..hehe

Eller så tror jeg hun prøver å si en setning og det er mamma, hjelpe meg/deg... Ofte når hun ikke klarer noe, så sier jo jeg: skal mamma hjelpe deg. Hun sier mamma, hjjjeejejeg eller noe lignende, og jeg tror dette betyr mamma du må hjelpe meg.....hehe *lrt*

Det kommer mer ord for hver dag syntes jeg.. her om dagen kom hun å sa i fra at hun hadde "bæsa"...ikke hver dag man smiler når gullklumpen har bæsjet, men det gjorde vi da:-).. Og så er det ord som kjes(kjeks),brum(bil),nan(banan),babe(bade), mamma og pappa selvfølgelig og en del ord til... Syntes jeg merker forskjell siden hun begynte i barnehagen jeg, og det er bare en uke siden..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...