Gå til innhold

Ble helt stressa jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i besøk i går der noen hadde en 3 uker gammel baby som selvfølgelig ble plassert hos meg. Alt syns jo det er artig siden jeg selv har termin om en mnd..Men jeg ble bare stressa. Visste nesten ikke hvordan jeg skulle holde han. Jeg gikk helt i lås..hehe..Vet det er annerledes med sine egne barn, but still liksom.. Jeg venter mitt første barn, og har null erfaring med spedbarn. Ble plutselig kjempe redd..Er det noen andre som tenker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er veldig rart å holde bittesmå babyer nå som jeg har en liten en selv i magen. Det blir sikkert helt annerledes når det er min egen, men jeg synes ikke det er så søtt og koselig å bære på de bittesmå nå.

Jeg er virkelig ikke klar for å øve meg på andres barn nå... Blir heller skremt..

Skrevet

Du satte fingren på noe når du skreiv _erfaring_, for det er nettopp det som gjør at det blir lettere etterhvert.

Husker for 6-7 år siden da venninner begynte å få barn, jeg ble helt kokt i hodet og anspent i hele kroppen av å skulle holde en ganske så ny baby.

For hver baby jeg holder så kommer det seg, nå svetter jeg ikke lenger som en gris, eller verker i armer. Det hele har roa seg betraktelig! Så med andre ord, øvelse gjør mester.

Er sikker på at det kommer til å gå som en lek når du får din egen i armene.

Skrevet

Hadde det akkurat som deg !

Skiftet ikke bleie på gutten vår før etter 2-3 dager tror jeg, ville se hvordan barnepleier/ jordmor gjorde det (de visste sikkert ikke om min manglende kunnskap), samt at pappaen gjerne skiftet på sønnen :-)

Tok meg god tid når jeg først begynte å stelle han, måtte liksom forsikre meg hele tiden om at gutten lå godt og at jeg var rolig og forsiktig med han.

Som Timbuktu sier: Det löser sej ;-)

Lykke til !

Skrevet

hadde ikke skiftet en eneste bleie før jeg ble mor for første gang. typen måtte lære meg for han har lang erfaring som onkel... søsteren hans fikk en liten 3 mnd før oss, og jeg syntes det var helt grusomt å holde han, og ble svett bare ved tanken på at vi skulle få en sann. MEN: det er noe helt annet med egne barn. å holde henne var det mest naturlige i hele verden! er 3 år siden sist, og blir igjen svett med tanken på at vi skal få en ny liten mini, men jeg vet jo hvor fint det går da!

Skrevet

Jeg er selv trebarnsmor, som har en uke igjen til nr fire skal komme. Er nettopp blitt tante igjen, og må si at det ikke er mye fristende å sitte å holde tantebarnet mitt nei. Dårlig med plass i fanget, vanskelig å finne en god stilling osv. Du skal også vite at når du får din egen baby i armene, så føles det mye mer naturlig. Du kjenner liksom hva som er riktig. Ikke stress med dette, det er mitt beste råd til deg. Litt spesielt å skulle "prøvekjøre" med andres barn ja, selv for oss "garvede" mødre, alle skal liksom følge med på hvordan både du og babyen oppfører dere. Gled deg heller til å prøve deg frem i ro og fred med din egen lille baby. Du finner nok ut av hvordan ting fungerer best. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...