nil@ Skrevet 10. september 2006 #1 Del Skrevet 10. september 2006 Liker Leander veldig godt og sønnen min på 9år vil at lillebror skal hete det. Men jeg er litt usikker på om det er et nytt motenavn. Liker Matheo bedre selv,men tror kanskje storebror skal få bestemme. Hva syns dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. september 2006 #2 Del Skrevet 10. september 2006 skal kanskje ha leander selv, som mellomnavn. Det er et gammelt navn som finnes i de eldste og mest fjelliggende bygder i norge. Navnet kommer fra gresk og betyr løvemann. Selv om det viser seg at navnet kan bli et motenavn, så er anntallet som har navnet svært lavt. Synes du heller skal tenke at du har god smak, hvis det viser seg at flere velger dette navnet på barnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ale.con Skrevet 10. september 2006 #3 Del Skrevet 10. september 2006 Liker Leander veldig godt. Nytt er det ikke, men det har stigende kurve. Tror neppe det blir like vanlig som Mathias og Markus ol., men man vet aldri? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. september 2006 #4 Del Skrevet 10. september 2006 har gjordt en del undersøkelser...leander er langt fra å komme på noe som helst liste..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
E n d e l i g Skrevet 10. september 2006 #5 Del Skrevet 10. september 2006 Leander er det nye Andre, vil jeg påstå. Et mer populært andre fornavn skal du lete lenge etter! Kikk i trådene bakover her, og se hva som blir anbefalt - alltid Leander. Uansett fornavn: Olav Leander, Sverre Leander, Kevin Leander, Timian Leander - hele skalaen! Det har eksplodert de par siste årene, det ser du på kurven fra Statistisk sentralbyrå: http://www.ssb.no/navn/gutter/leander.html'>http://www.ssb.no/navn/gutter/leander.html Ellers finner du tall og fakta i massevis her: http://www.ssb.no/navn/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #6 Del Skrevet 10. september 2006 Leander er kanskje litt brukt som andrenavn... Fint navn da!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. september 2006 #7 Del Skrevet 12. september 2006 Ja, Leander er et motenavn, bare se statistikken på ssb. Matheo er også et motenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. september 2006 #8 Del Skrevet 12. september 2006 Hadde forresten aldri latt en 9 åring bestemme navn til barnet mitt. De er i alle fall preget av moter og rare innfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #9 Del Skrevet 13. september 2006 Leander er absolutt mote, og skikkelig kjedelig. Kunne like gjerne brukt Sander eller Matheo.... ikke min stil noen av disse! Kan ikke skjønne hvorfor disse er så populære! Tips: Bestem navn selv, og ikke overlat dette til en 9-åring! Da ville jeg heller latt han bestemme navn på babyens kosebamse eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janus-guttemamma Skrevet 13. september 2006 #10 Del Skrevet 13. september 2006 eksplodert og eksplodert... det er jo fremdeles under 0.25% som får det navnet da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #11 Del Skrevet 13. september 2006 Har intrykk av at det er mektig poplært her inne på bimmen. Jeg for min del synes ikke det er noe fint i det hele tatt. I likhet med Sander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #12 Del Skrevet 14. september 2006 Ikke for å være frekk men la ikke en 9-åring få være enerådende ved navnevalg! Leander er absolutt et motenavn på samme måte som Kenneth og Glenn rundt 1980, så styr unna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå