Gå til innhold

Quinny 3hjuling vs 4hjuling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt? Her vi bor er det mye snø om vinteren og vi triller alltid på veien. Hvem er best og trille og hvem har best plass nedi vognen.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lenge lyst på Quinny, men da vi var i butikken og tittet ble jeg kjempe skuffet. Sportsvognen er for så vidt veldig kul, men bagen er ganske liten og smal. (skal ha januarbaby, så jeg vil ha litt større bag) Dessuten satt bagen på Quinny så vaglete. Siden vi bor i et område hvor det blir mest tirlling på vei og gangvei, bestemte vi oss for å gå for Emaljunga kombi duo. Denne har stor fin bag, og en bra sprotsdel. Dessuten veier den bare et par kilo mer enn Quinny. Planen er å heller kjøpe en liten sportsvogn eller paraplytrille etter hvert, hvis vi ser behovet for en liten og lett vogn. Jeg fant ut at for meg er det viktig å ha en ordentlig barnevogn til vesla på vinteren.

Ble litt langt, men lykke til med valget.

Skrevet

Noen som vet noe ang. 3 hjul mot 4 hjul.?

Skrevet

4hjulinger er slik fysikken tilsier, mer stabile. Dagens trehjulinger er vel relativt sikre og testet, men med 3 hjul får du hakket mindre stabil vogn.Dette gjelder spesielt sportsvogner, når barnet er i en alder hvor det "vrir" seg mye i vognen. På vinterføre er også 4 hjulinger letter å forsere i mye snø (hvis du ikke har en "panservogn" a la en del av Simos..), mens 3hjulinger selvsagt er veldig gode å svinge/trille dersom de har vendbart forhjul, på bar mark og asfalt. Se på LETTE 4hjulinger-de kan du også få mye smalere enn 3hjulinger som ofte er brede bak (for å skape mest mulig stabilitet) hvis du vil ha en vogn som tar liten plass. Noen 4 hjulinger har også leddede forhjul slik at de er vendbare og kan svinge-ex City Jet fra Emmaljunga.

Skrevet

Vi har valgt Teutonia Mistral som har fire jul. Valgte denne vogna fordi den er en del lettere enn f. eks. emmaljunga og simo sine kombivogner. Ulempen er at bagdelen ikke er like stor. Ville ha en stødig, solid vogn uten at den ble for tung så da var Mistralen et naturlig valg. Mulig jeg tar feil, men en del av de populære trehjulingene som quinny ser ut som at de har en enda smalere og mindre bagdel enn f. eks mistral. I tillegg har jeg lest et sted at de ikke er like lune med hensyn til vær. Slike forhold vil jo gå på bekostning av beibiens velvære. Når det gjelder valg av vogn må man ta hensyn til klima, om man har bil, hvordan man bor osv.

Skrevet

Har begge deler. Kjøpte til sønnen min en 4 hjuls Quinny. Har vært veldi fornøyd med den!

Ulempen er at den blir tung å kjøre, når du skal svinge, går i butikker eller på handlesenter.

Har nå kjøpt Quinny freestyle xl comfort eller noe sant... Iallefall den er 3 hjuls, er jo en drøm å kjøre. Har jo ikke fått testet den på vinterføre, men fremhjulet kan jo låses så jeg ser ikke for meg at d er noe problem.

Hvorvidt vognen vil kveltre når ungen rører på seg aner jeg ikke, men har nå ikke hørt om 3 hjulinger så hvelter heller jeg da....

Skrevet

Jeg har også quinny 3xl (den med 3 hjul) til min toåring. Nå venter jeg nummer to, og har kjøpt en mykbag for å legge inni.

Jeg har enda ikke hørt om tilfeller der vogna velter. Forhjulet kan (som flere har nevnt) låses av, og det er robuste hjul som forserer snø like greit som en 4-hjulsvogn.

I forhold til vær, så er det heldekkende regntrekk med små luftehull, noe jeg ser på som en fordel ift regntrekk som har åpning foran. Hadde slik før, og det snødde alltid ned til lillemann!!!

Bagen blir litt mindre, men da skal det også mindre til for å varme opp det lille av luft som kommer mellom babyen og veggene på vogna. Og er man nøye på å bruke ull istedenfor bomull innerst og ytterst så skal det være ganske mange minus før babyen lider noen nød!

Naboen min har quinny med 4 hjul, og det er STOR forskjell på hvor mye plass disse to vognene tar i bilen! For oss var det viktig at vogna ikke skal ta mye plass sammenlagt. Den med 3 hjul er endel breiere bak, så det spørs om man har bred nok dør for å få den inn i hus.

Dette ble langt... Puh....

Lykke til med valg av vogn!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...