Gå til innhold

Lett å bli gravid?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg misunner dere som har blitt gravide.. jeg har nå sluttet med p-piller og håper å bli gravid snart... Tok det lang tid for dere som sluttet med p-piller å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ble gravid på første el etter pille slutt;) Så d kan gå veldig fort.. hadde innbilt meg at dette kunne nok ta litt tid siden jeg hadde gått så lenge på pillen, men der tok jeg feil gitt;)

Jeg gikk på¨yasmin pillen, har lest her inne om flere som ble raskt gravide etter at de sluttet på denne pillen;) Hvilken pille gikk du på?

Lykke til, det kan gå raskere enn man tror;) men så er det jo noen som sliter og da, så er jo veldig individuelt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å "gå inn for det"med å tenke på hvilke dager som er mest fruktbar og sånn tok det ett år. Men for å si det sånn:stresser du,blir det vanskeligere.Bedre å bare ha sex og nyte det...så kommer det av seg selv:) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid første gang etter 4 pp, men mistet da i uke 11. Så var det bare å prøve igjen og vi klarte det denne gang også etter 4pp. Mange sier de har klart å få det ganske rakt etter å ha tatt solvipect hostesaft. Verdt et forsøk. Ta en spiseskje morgen og kveld to dager før el. Myker opp el-slimet..

Ellers er det jo individuelt hvor lang tid det tar... Noen går det kjempe fort med og andre lengre. Og vil du bli det fort, så prøv el-tester... De kn ihvertfall hjelp til med å finne ut når du er mest fruktbar..

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet på pillen i begynnelsen av mai, og ble gravid i slutten av august, så det gikk ganske raskt, synes jeg.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnet vårt klarte vi på 1. forsøk. Han er nå 2,5årt. Jeg gikk ikke på p-piller, hadde kun spiral. Nå er jeg gravid igjen, og vi måtte vente i hele 7 laange måneder før jeg ble gravid. Ble ganske utålmodig mot slutten, og fikk en pergotimekur. Tror den hjalp godt til. Før jeg gikk på kuren hadde jeg fremdeles melk i brystene (selv om jeg sluttet å amme for over 1 år siden). Melka forsvant, og jeg ble gravid like etterpå. Litt ubalanse i hormonene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på Microgynon, men har brukt blant andre Trionetta tidligere, i november 2006.

De første månedene hadde vi sex med annen prevensjon, men i februar startet vi "prøvingen", og i august ble jeg gravid.

Nå skal det sies at vi ikke "traff" så bra alle månedene - selv om vi i realiteten holdt på i sju måneder, traff vi veldig bra (dagen før, og samme dag som EL) bare fem av de månedene.

Desto mer du vet om når du har EL, og således kan se et mønster, desto lettere vil det være å tilpasse sexen! :) Derfor brukte jeg fertilityfriend.com som hjelp de første månedene - anbefales!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sluttet med p pille for over et år siden...men jeg gikk over til p plaster...sluttet med plaster i mai og begynnte å prøve i august...og klarte det på første forsøk...men alle er forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med tredjemann. Alle tre har jeg blitt gravid med på første eggløsning etter å ha slutta med p-pillen. Der har jeg nok vært uforskamma heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid 14 dager etter å ha sluttet med pillen første og tredje gang. Med nummer to gikk det litt lenger tid, men da var nok ikke kroppen klar etter første svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter 4 måneder, i 4. "ordentlige" pp. Syklusen, og med den - EL, normaliserte seg raskt, men har hørt at det kan være veldig individuelt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med P-stav som er det samme, eller opererte ut P-stav den 16. juli og ble gravid den kvelden. Yuppi! Så nå har jeg termin 10 april. ganske utrolig, hva? Legene jeg har vært til har nesten ikke trodd det, men joda. Ultralyd og HcG-blodprøver viser at det er bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...