Gå til innhold

jentekveld med vin og babyprat

Anbefalte innlegg

Skrevet

BARE babyprat!!!! trodde jeg skulle bli gal. vi var fire jenter og de tre andre har fått hver sine babyer det siste året Selv er jeg en sliter, og jeg må si det virkelig tok på! Jeg visste det veldig godt på forhånd at det kom til å bli slik med tanke på situasjonen de er i, og jeg forstår det så godt!! Skulle bare ønske at jeg kunne deltatt med mine egne historier/erfaringer..... Og så kommer selvfølgelig det uungåelige spørsmålet om når vi skal ha barn... (bare en av mine venninner som vet at vi sliter..) Jeg kjente jeg ble helt varm og mumlet noe om at det kommer når det kommer... så gikk jeg ut for å røyke.

Ikke lett dette her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff,ikke lett når "hele verden" har kommet igang med familie og en selv sliter:-(

Ville bare berømme deg å si du er tøff som i det hele tatt møtte opp på de kvelden,vel vitende om hva samtaleemnet kom til å bli! Det hadde ikke jeg klart! Ser ut for at du kanskje takler det greit,men skjønner godt om du blir lei deg når de spør. Det er tøft å holde maska når sånt blir brakt på bane...

*kjempeklem til deg*

Skrevet

takk for trøstende ord:-) Syntes litt synd på meg selv i går. Man føler seg litt alene om sånne ting. Også kommer alle de "gode" rådene om at "du må bare ikke stresse, da tar det lang tid", og "når du får barn så MÅ du huske..."...... ÅÅÅÅÅÅÅH!! i tillegg sitter den ene der og forteller om en abort hun akkurat har tatt fordi hun ikke orker nr 3 så fort. Har en viss forståelse for det, men der satt jeg da...og får ikke til nr 1 engang!!

Gudsjelov drakk jeg ikke mye, så jeg klarte å la vær å si noe dumt.

Skrevet

Skjønner akkurat åssen det føles(desverre) Tror bare man må ta på tøffe-maska og være litt hardhudet blant kjente med barn/mage.

Vi har ikke fortalt til noen at vi prøver,vil ikke at noen skal gå å vedde om når jeg blir gravid! Men flere av kompisene til mannen har starta familie nå,så naturlige spørsmål som "når skal dere ha" kommer jo selvsagt. Heldigvis bor vi i en annen by enn de fleste av de(bortsett fra ett par,og de har ikke barn enda),så slipper å bli konfrontert med dette så ofte! Vi har heller ikke vært sammen så lenge(1,5 år),så ingen forventer så mye enda...

Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

slutta på pilllen i mars 2005, så det er ca 1 1/2 år. Har vært til utredning, og eneste feilen de har funnet er en tett eggleder. Så mulighetene er jo tilstede! Men er utrolig utålmodig, og ønsker veldig det skal skje snart nå. Men får ikke gjort så mye annet enn å ha sex til rett tid:-)

Hvor lenge har dere prøvd da? Godt at det ikke er så store forventninger til dere ennå da. Men alderen har også en del å si på hvor fort forventningene kommer tror jeg.

Skrevet

Starta "prøvinga" i mars-05 vi også. Brukte ikke prevansjon når vi ble sammen,tenkte at skjedde det,så skjedde det. Vi hadde begge lyst på barn i nær fremtid:-) Møttes på nettet,så hadde prata masse sammen noen måneder før vi møttes! Ble gravid i "2 pp",men mista med èn gang. Fortsatte enda et par mnd,men ingenting skjedde,så vi bestemte oss for å roe det ned og ta et friår å reise utenlands. Brukte minipiller et par mnd,men slutta fordi bivirkningene var så kjipe. Etter det var vi bare forsiktige,hoppa litt av i svingen o.l Har prøvd for fullt igjen i 9 måneder nå,uten hell.

Har ganske sterke menssmerter etter SA'n,og under EL,så er redd jeg kanskje har endometriose. Har begynt med utredning nå,og skal til gyn for innvendig UL om et par uker.

Jeg er like gammel som deg,så er redd tida går litt i fra oss om noe er galt. Vil jo helst ha 3 barn,men har jo ikke starta med første engang,så har det litt "travelt" nå :-)

En tett eggleder er vel ikke det værste som kunne skjedd,bare den andre fungerer fint. Kanskje dere kan få tilbud om inseminasjon om det ikke funker naturlig for dere iløpet av et halvår til..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...