Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #1 Del Skrevet 10. september 2006 Hei! Lurer bare på om det å være kvalm m/brekninger samt veldig tretthet er god nok grunn for å få sykmelding? Føler på en måte at det ikke er det, samtidig som jeg ikke orker tanken på å gå på jobb! Er kanskje veldig forskjellig fra fastlege til fastlege hvor "snille" de er? Sikkert mange her inne som er i samme situasjon som meg:) Sorry, har ikke meldt meg inn her offisielt enda så velger å være..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #2 Del Skrevet 10. september 2006 Hepp! jeg ble sykemeldt pga ekstrem kvalme og oppkast. tur det varierer litt fra lege til lege. så lenge man har vektnedgang så tror jeg det blir tatt alvorlig. jeg har gått ned ti kilo på 2,5 mnd. er 11+ 1 i dag og er i mye bedre form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
titti80 Skrevet 10. september 2006 #3 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg har en utrolig grei lege og hun forstår meg. Men er jo ikke sikkert at du får det. Kjenner ei som bare fikk max 50% selv på slutten. Slet med rygg plager og lite søvn og smerter generelt so mange kan ha osv. Du får nesten overdrive litt da vet du, slik at du blir det hvis det er det du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pachamama Skrevet 10. september 2006 #4 Del Skrevet 10. september 2006 Vi har hatt folk på jobben min som har hatt hel eller delvis sykemelding pga kvalme i svangerskap. Hun som fikk delvis begynte på jobb senere på morgenen så det verste hadde gitt seg. Sykemelding er vel greit dersom man ikke kan gjøre de oppgavene som hører til jobben ens? Viktig at du snakker med både legen og sjefen din for å se på løsninger, som f.eks. delvis sykemelding eller omlegging av oppgaver. Må ta vare på deg selv vet du:-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristobal Skrevet 10. september 2006 #5 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg var i samme situasjon som deg. konstant kvalm, men kastet ikke opp. Og vannvittig trøtt og slapp. Følte at jeg bare ikke orket noenting. Var hos legen, og han sykemeldte meg. han mente problemene bare kunne bli værre ersom jeg presset meg for mye (har en veldig stressende jobb, der jeg ikke kan styre tempo ut fra dagsformen). nå har jeg vært hjemme i 2 uker, og er mye bedre. Skal jobbe 50% i neste uke, så regner jeg med å være tilbake i full jobb igjen. Jeg hadde veldig dårlig samvittighet for å bi sykemeldt, for jeg synes liksom ikke det var grunn god nok. Men når jeg ser hvor mye bedre jeg har det nå, er jeg ikke i tvil om at det var riktig! Jeg er 9+4 nå. lytt til kroppen din og lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. september 2006 #6 Del Skrevet 10. september 2006 Man bør vel få sykmelding hvis man selv føler at man ikke orker/klarer å jobbe mener jeg. Det kommer ikke bare an på symptomer, men også hva slags jobb man har. Tenk deg f.eks å være kvalm og jobbe i fiskedisken på Meny... eller i kassa på Rimi og ikke kunne gå fra hvis du må kaste opp. Hvis man f.eks sitter på et kontor for seg selv og kan ta pauser/gå på badet når man selv vil er det jo lettere å jobbe selvom man har noen plager. Det må vurderes individuelt fra person til person når det er nødvendig med sykmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå