vil ha spire i magen Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 hei på dere jenter:) nå skal dere høre å håper noen kan hjelpe... mannen min har dårlig cædkvalitet men dem kunne ikke finne ut årsakene så vi har fått beskjed om at det blir ivf..men det jeg har sett etter å ha lest en del her inne er at de fleste som har mann med dårlig kvalitet skal ta eller har tatt icsi.å de som har tette eggledere,endomtriose,pco osv har tatt ivf. hvorfor har vi da blitt fortalt at vi må ta ivf da..????skjønner ikke så mye av disse greiene..om hva som er best å utføre.vil jo gjærne gjøre det som er best for oss for at det skal lykkes..har også lest om dem som har forsøkt ivf å ikke lykktes å gått over til å prøve icsi.. hvordan kan de finne ut hvilken behandling som er best for deg..for ex. det er 2 menn som har svært nensatt kvalitet å det feilier ikke kvinnene deres noe hvorfor får den ene ivf å den andre icsi?? dette ble veldig innviklet men håper noen forsto poenget mitt.. tusen tusen takk til deg som har årket å lese dette:)
Snooopi Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Ved ivf finner sædcellene veien inn i egget selv. Det gjør det ikke ved icsi. Når mannen har dårlig kvalitet, renses sæden, så det bare er de gode cellene som får komme opp i glasset med egget. Nå som det bare er gode celler tilbake skulle de gjerne finne veien inn i egget selv! Noen har problemer med dårlige svømmere, andre har for tykt eggeskal, og andre igjen kan ha andre problemer. Du skal se eggene dine blir befruktet! Ønsker deg lykke til )
nordlandsjenta Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Vi skulle ha vanlig ivf pga normal sædkvalitet men jeg har endometriose. Så etter uttak, fikk vi beskjed om at sæden var dårliger enn tidliger og at de ville dele eggene mine i 2 grupper 5 som ble befruktet normalt og 5 med injeksjon. Så for oss ble plutselig alt annerledes enn forventet, men nå sitter jeg og ruger på ett egg som klarte seg.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Vi skulle ha IVF da vi var uforklarlig barnløse, men ingen av eggene ble befrukta og forsøket avbrutt. På neste forsøk ble det brukt ICSI, og da ble 10 av 16 egg befrukta (men jeg ble dessvere ikke gravid). Skal ha ICSI på neste forsøk også, da det er eggene mine det er noe "rart" med (sædkvaliteten er OK). Lykke til!
vil ha spire i magen Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2006 dytter opp litt:)
Snooopi Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Det er prioritert rekkefølge, sånn ca som dette her: 1: klare det selv 2: klare det selv sammen med pergotime (hormoner for å modne egg) 3: inseminasjon 4: ivf 5: icsi håper du blir klokere - og du skal se de finner den rette behandligen for dere! klemmer fra
vil ha spire i magen Skrevet 13. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2006 takker for svar.. blir bare så forferdelig frustrert.skjønner ikke hvorfor vi først må prøve ivf om icsi er best for oss.har nå lest så mye om dette at jeg begynner å bli helt ør i hue...mannen hadde svært nedsatt kvalitet å utifra hva jeg har klart å lest så er da icsi best.....huff begynner snart å grine.. ;(
Snooopi Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 icsi brukes når sædcellene ikke finner veien inn i egget selv. Jeg fikk ivf på første forsøk, da legene mente at det skulle gå, men ingen egg ble befruktet... Vi startet forfra med icsi, dvs vi fikk nytt forsøk. Hvis de (klinikken) mener at ivf vil gå bra, vil de velge dette fremfor icsi. Ikke bekymre deg! Det går bra - se bare alle de fantastiske gladmeldingen her inne ) klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå