Gå til innhold

Var det litt av vannet som gikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ettermiddag/kveld måtte jeg ut og tisse i ett sett. Det sildret selv når det føltes som om blæra var tom. Det luket egentlig ikke urin heller, og når jeg prøvde å bøye meg og se på det som kom ut, så så det mer blankt enn gult ut.. Kan vannet gå sånn litt etter litt? Har alltid trodd at alt kommer på en gang? Er det farlig hvis det er vannet som har begynt å gå og jeg ikke går og sjekker det? Det er masse liv i magen. Har ca 1 uke til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hodet er festet og ligger godt ned i bekkenet, kan vannet gradvis gå. Det sies at du skal sjekkes hvis det er minste tegn på vannavgang eller du har mistanke om det...dette fordi infeksjonsfaren er større når det er "åpent" inn.

Så ring føden du og snakk med dem. Mye bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.. Hvis du har vannavgang pleier de jo å sette igang fødselen noen dager etter, hvis ikke du får veer av deg selv og alt går "normalt".

Skrevet

Ring føden og snakk med jordmor. Hvis du kommer inn på kontroll, ta på deg et bind før du reiser. Da kan det hende at det suger opp litt fostervann under kjøreturen og dette kan jordmor lukte seg frem til....

ehh...litt klønete skrevet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...