Gå til innhold

Hvor lenge har dere tapen på?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk fjernet tapen de satte på like etter operasjonen dagen etter. Og har fjernet klipsene på femte dag. Sykepleieren sa jeg godt kunne bruke "engletape" over såret slik at det ikke skulle bli så stort et arr. Men tåkete som jeg er kan jeg ikke huske hvor lenge jeg skulle gå med denne. Noen andre som vet? Jeg skifter den hver dag. Vil ringe og høre på mandag men fint om noen vet :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6264804-hvor-lenge-har-dere-tapen-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tok vekk bandasjen dagen etter operasjonen, fjernet også klipsene 5 dager etter ks. har ikke brukt noe over, i følge fastlegen min var det et av de fineste arrene hun noen ganger hadde sett!! det var 9 uker etter snittet!!

Annonse

de som har plastisk kirurgi på magen får streng beskjed om å bruke tape over arret i 6mnd etter inngrepet. Mamma gjorde det da hu hadde mageplastikk og arret er i dag så å si borte..eneste gang man ser det er da hu soler deg for arret blir ikke brunt.

Så trur lengst mulig er best...har selv hatt på lenge etter mine ks og arret er greit..MEN jeg har loddrett snitt....

Jeg ble sydd med innvendige sting og fikk masse taper på tvers langs såret. Fikk beskjed om at de skulle sitte til de løsnet av seg selv etter dusjing ol. De satt som nøkken-iallfall tre uker. Det med tape over i ettertid har jeg ikke brukt, de sa ikke noe om det-bare at jeg skulle massere arret for da ble det visst finere. Men da jeg sydde ved en annen anledning sa legen at jeg skulle tape i et halvt år(!) for å få fint arr.

• 1 måned senere...

Hei jeg brukte bandasje uten teip ca en uke, jeg fjernet ikke agraffene før etter 11 dager.( Var på flere sykehus og de bomma litt der). Etter å ha fjernet agraffene(stifter) stripset en jordmor såret litt bedre og disse satt på til de fallt av i dysjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...