Gå til innhold

Hvor ofte går dere førstegangs til legen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt usikker enda, har ikke fått noe ordnings på det men jeg tror det er meningen med en gang i mnd. Skal visstnok til jordmor hver gang fremover unntatt siste gang før fødselen. Greit for meg :-)

Jeg går bare til legen dersom det er noe legen kan gjøre for meg, dersom jeg er syk, trenger sykmelding osv...Ellers har jeg alle mine kontroller hos jordmor..og jeg stortrives med den ordningen!

Det blir tatt prøver på laben og ho måler blodtrykk, vekt og tar mål av magen...

Neste gang jeg skal til jordmor så skulle ho ordne telefon-avtale med fastlegen min, for å forlenge sykmeldingen min, slik at jeg slipper å dra ekstra til legen for det...

Jordmor er super!

Annonse

jeg har bare vært hos legen 1 gang nå, og det er ca 1mnd siden. (er 13 uker)

men han sa ingenting om noen ny time hos verken han eller jordmor så jeg har ikke fått noen ny time enda jeg.. er det normalt at man får ny time når man hos legen eller må jeg ringe å bestille selv?

Hei,

Jeg var på min første legekontroll på torsdag, var da 12 uker akkurat. Da fikk jeg telefonnummer til jordmor, skal ringe og bestille selv, men legen min sa det ikke trengtes før i uke 20, men det er jo 2 mnd til. Synes det er for lenge, dessuten var jeg ikke fornøyd med legetimen min, hun kjente ikke på livmoren engang, så jeg skal ringe jordmor i morgen og håper å få time om ikke altfor lenge.

fra uke 20 går man ca en gang i mnd.

første kontroll er ca ved 10 uker

så er det ultralyd mellom uke 17 og 19. så er det 2nd legekontroll ca 2 uker etter ultralyd.

Så er det en gang i mnd etter det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...