Gå til innhold

Ang sink og selen igjen...

Anbefalte innlegg

Har tatt det noen dager nå, både min mann og jeg og lurer på to ting. Ene er, kan man bli dårlig i magen av dette? Er vedlig dårlig magen (diare nesten), har vært slik i 2-3 dager nå. Og Kristy nevnte at selen(?) var bra fordi det kunne hjelpe egget å feste seg, er det da lurt å fortsette å ta det ut 1.trimester også da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6264062-ang-sink-og-selen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal i utgangspunktet ikke bli dårlig i magen av å ta et normalt tilskudd av zink og selen. Det kan jo tenkes at det er rett og slett tilfeldig at dere har fått noe mageonde nå....

Dropp å ta det noen dager og se om magen retter seg. Start så opp igjen og se hva som skjer. Evt ville jeg tatt kontakt med noen i en helsekostbutikk og høre med dem. Det kan jo være at du f.eks bør ta det sammen med mat for å ikke bli dårlig i magen.

Når det gjelder hvor lenge du skal bruke det vet jeg ikke, men jeg ville ha spurt på helsekosten eller en ernæringsfysiolog. Hvis du er medlem i gullsmukken kan du jo slenge inn spørsmålet når det ernæringsfysiolog som svarer på spørsmål.

Klem

Mannen min tok en høy dose med sink, som var anbefalt av hun damen i helsekostbutikken. Han ble veldig dårlig i magen. Så nå tar han lavere dose, tar det som står på glasset, og nå er magen helt fin :-)

Sink kan hjelpe det å feste seg. Selen er direkte linket til fruktbarhet, både hos mannen og kvinnen, i tillegg til at det forebygger kreft :-) Gode saker ja. Men pass på å ikke ta fr mye, det kan være farlig. Følg bruksanvisningen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...