Gå til innhold

terminklubbene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er så "mange" i terminklubben min som legger ut om sine sa, ma osv og det synes jeg er veldig trist å lese. Det gjør meg veldig bekymret, og kan snart ikke gå inn på disse sidene mer. Det gjør meg bare enda mer redd for å miste.

 

Sikkert mange som synes at jeg er lite empatisk her, men jeg kan forstå hvor vondt det er å miste. Det er bare det at vi som er så heldig at det ikke har skjedd med oss trenger ikke å høre om alt det gale som kan skje. (Det vet vi jo fra før.) Man har nok et stort behov for å prate med andre om det. Kankje det burde vært et forum for nettopp dette. Skulle ønske ingen måtte gå igjennom noe så vondt.

 

Det er ikke for å være ufølsom, det er vel nettopp fordi jeg er altfor følsom at jeg skriver dette.

 

Er jeg den eneste som har reagert på dette? Hvis det bare er meg som reagerer så sterk på dette er det bare jeg som må slutte å lese på terminklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du er alene om det! Vet at mange reagerer på det samme. Vet ikke helt hva som er riktig, jeg. Kanskje man ikke bør snakke SÅ mye om ma/sa, men jeg synes absolutt at de som har vært gjennom det skal få fortelle om det. Ikke at de skal måtte "gjemme" på ufrivillig abort, men også kunne få råd og støtte her inne fra.

Jeg måtte ta meg en pause fra Bim ved min første graviditet, nettopp fordi jeg var så redd for at det skulle gå galt. Da hjalp ikke disse innleggene, nei...

Men så må jeg få si at jeg fant mye hjelp her inne da jeg selv opplevde en sa i juni/juli i år! Hadde synes det var trist hvis jeg ikke hadde fått "lov" til å bruke 1 trimester da...

Nå er jeg gravid på nytt, og er faktisk ikke bekymret! Liker ikke å bli minnet på at det kan gå galt, men nå merker jeg at jeg har enorm empati med de som mister, og jeg prøver å trøste det jeg kan.....

 

ps: hvis det er veldig mye snakk om sa/ma på terminsidene nå, så ville jeg kanskje tatt meg en pause derfra, ja. Så kan du glede deg over graviditeten selv og heller bli med igjen om en stund.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk svaret. Jeg må nok holde meg unna terminklubben for en stund. I alle fall til jeg er utenfor faresonen. Jeg synes det er flere "positive" innlegg på 1. trimester. Tenker jeg blir her litt.

 

Jeg har stor forståelse for at man trenger støtte i den vanskelige tiden etter en sa/ma. Det er jo en grunn til at alle er redde for at det skal skje. Takker for at du tok innlegget mitt på den måten. Jeg var redd for at jeg kom til å fornærme noen, som absolutt ikke var intensjonen. Bare en bekymring.

 

Lykke til videre med svangerskapet. Håper alt går bra for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt søskenbarn ble gravid med prøverør, hun sluttet å lese her inne på BIM, for hun ble så bekymret.

Selv blir jeg også bekymret av å lese om alle abortene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...