Kaja_2013? Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Dere som skal ha vinterbarn, hva velger dere? - kombi eller duo? Vi venter barn i februar og lurer derfor på hvilken løsning som er mest hensiktsmessig.. Duo har vel som regel større bagplass? I februar/mars/april holder det kanskje med kombibag, men dersom man kjøper duo kan man kanskje benytte vinterpose i baggen til høsten/vinteren etter igjen?
2 boys & now pink Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Jeg tror vi kommer til å satse på duovogn. Hadde Kombivogn til forrige for fem år siden, og måtte fort bytte over til sportsdelen pga plass, og at babyen etter fire mndr var klar for å "sitte".
Mayflower *26.03.07 <3* Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Til neste høst/vinter er barnet så stort at dere uansett har gått over til sportsdelen, så tror ikke det er noen vits i å kjøpe duo med tanke på at det skal blir bedre plass til pose neste vinter. Men da duovogner er lettere enn kombivogner ville jeg valgt duo uansett:) Blir en del løfting osv. Dersom du bor slik at du må opp masse trapper f.eks, kan det imidlertid være greit med kombi slik at det er lett å få med seg baggen. Selv om folk sier at det er forholdsvis lett å få med seg en duo-bag også... Vet ikke helt selv da jeg ikke har noen erfaring med dette enda, men jeg kommer til å velge duo fordi de er lettere og finere av utseende. Ser mer kompakt og solig ut synes jeg Men det var min mening!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 vi fikk ny kombi vogn til førstemann og han kom i desember, brukte den hele våren og på høsten tok vi av babybag kalesjen og satte nederst på sports delen, fungerte topp... nå får vi i mars og skal bruke samme vogna... min erfaring med voksipose (om dere skal ha den) er at den sluttes å bruke når barnet er 1,5 år, da vil de gjerne gå litt og iallefall jeg ble lei av og ta skoene av og på. samt at når de er 1 år så bruker de som oftest dress. hadde nok kjøpt kombi denne gang og , om e sku kjøpt ny vogn
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Jeg synes kobivognene er finere ( i alle fall på de store vognene som simo og brio)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Var på runde i vognbutikker i går, og fikk masse tips. Vi velger kombi pga vi bor i blokk uten heis, så da er det lett å bare bære med bagdelen opp. Siden vi får februarbarn trenger vi ikke så stor bag, det er verre med de som får sommerbarn og må bruke bagen når barnet er større. Bagen brukes visst bare i rundt 6 mnd. Pluss at vi velger et barnesete til bil med en trille som den kan festes på (trillen tar jo nesten ikke plass, den kan ligge bak i bilen hele tiden). Da trenger vi ikke dra med den store vogna hver gang vi skal i butikken etc. Det hørtes ihvertfall logisk ut for oss :-)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 vi velger også kombi av de samme grunnene:)
selfangerkjerringa Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Vi har kjøpt duo denne gangen, siden knøttet kommer så tidlig som i januar. Grunnen er ganske enkelt plass. Vi ønsker stor bag med plass til voksipose. Vi er også så heldige at vi kan kjøre vogna rett inn i en stor gang, og slipper å drasse bagen opp og ned tunge trapper (da hadde vi nok valgt kombi istedet). Når knøttet er klar for å sitte, er det blitt vår/sommer, og da kan vi enten sette opp ryggstøtta i bagen eller bare skifte til sportsdelen. Enkelt og praktisk. Forrige gang hadde vi kombi, siden vi fikk barn i påska og dermed ikke trengte så stor bag. Mer praktisk var det også siden vi da bodde i ei lita leilighet og måtte bære bagen inn og ut trapper og trange dører og greier. ps: med sportsdelen til simo kan du legge ryggen helt ned, og der har du god plass til voksi.
Gjest Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Vi har kjøpt kombi.. brio kombi. Vi bor i 3 etasje uten heis, så det er mest praktisk for oss... vi har prøvd med pose, og skinn, og det er god plass til babyen oppi. Som det nevntes her kan kalasjen til bagen festes på enden, så blir det bag om en trenger det. Men til våren/sommeren hadde vi nok bytta uansett.. så vi syns kombi er en fin løsning. Og til neste vinter må sportsdel brukes uansett :-) Lykke til i jakten
Larviksjenta. nr4? Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 fikkk februar barn sist og hadde en kombi til henne.. synes denen ble alt for fort liten i forhold til hvor mange måneder hun var. ikek mange gangene vi bærte på bagen heller.. denne gangen får vi et desember barn og har kjøpt en duo vogn, var ikke i tvil et sekund. den er mye større i bagen, og kan defor brukes medlenger og med voksi og slik. vi bor i 3 etasje i en blokk uten heis, og ser ikek det som et problem. siden det er bære hanker på bagen så bærer vi den opp på samem måte som en kombi bag om vi må det, og ellers skal jeg bære babyen i en bæresele slik at jeg har frie hender til eventuelt varer og slikt. + at jeg sparer meg for noen sene betennelser.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 kombi er finest å mest praktisk!!
selfangerkjerringa Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 hehe - akkurat det er vel ganske opp til hver enkelt Smaken er delt, og hva som er praktisk og ikke bestemmes vel av den enkeltes behov
Hæppi Surmus Skrevet 10. september 2006 #13 Skrevet 10. september 2006 Jeg har termin i februar, å jeg har invistert i ei Simo kombivogn. Dette fordi at den har løsninger som jeg likte.
Kaja_2013? Skrevet 10. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 10. september 2006 Tusen takk for svar alle sammen! Greit å høre andres meninger og få noen tips! Men her var det jo litt sprikende meninger da:) Etter å ha lest noen innlegg tenkte jeg: "det blir duo", så etter noen fler ble det "kombi", så ble det duo igjen, og nå vet jeg sannelig ikke:) Blir vel en del løft på meg da jeg pendler litt mellom hjem og studier. I Oslo (som jeg studerer) bor jeg i 3. et i leilighet uten heis (blir vel der ett par dager i uken fra babyen er 2-3 mnd), men ellers bor vi i hus m/to trappetrinn til inngangsdøra.. Så jeg kommer liksom i en mellomstilling her. Så blir det jo noen løft inn/ut av bil/tog også - det taler kanskje for duo?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. september 2006 #15 Skrevet 11. september 2006 Det beste du kan gjøre er å gå og snakke med de i butikken. Det var det vi gjorde, og alle steder sa de at kombi nok var tingen for oss. De vet hva de snakker om :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå