Gå til innhold

Til dere som har erfaring med mer enn en fødsel..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:0)

Jeg har termin 16 oktober og jeg har tenkt at det er så lenge til fødsel men nå ser jeg at den nærmer seg veldig......det er altså først nå angsten har begynt å komme snikende.

Min forrige fødsel var ganske grusom og langdryg og jeg har nok fortrengt mye av den.

Jeg har jo hørt denne myten om at den andre fødselen varer kortere og går mye bedre enn den første....

Noen med erfaring som lever opp til denne myten??

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min andre fødsel var helt annerledes. Førstemann tok lang tid og ganske tøff. Var på sykehuse i 18 timer før hun kom. Til tross for at hun var kun 288, var det vasnkelig å få henne ut.

Andremann var som en drøm. Etter 4 timer på sykehuset var han ute, og det uten problemer. Han var stor i tillegg 4300!

Min erfaring er i alle fall at det er bedre andre gangen. En er tryggerer og fødselskananlen har vært brukt før.

Ønsker deg lykke til og håper at fødselen blir en finere opplevelse denne gangen.

Skrevet

tonerø: Jeg sitter å gruer meg til det samme, skulle egentlig ha planlagt KS, men valgte å ikke gjøre det, jeg vil jo gjerne ha en fin opplevelse, så jeg prøver å gå dette i møte med åpent sinn og troen på at andre gang blir enklere!!

Lykke til :)

Skrevet

Med første tok det 4 timer fra vannet gikk og første ri kom, ganske så lett fødsel igrunn. Med andremann tok det 3 timer fra aller første ri. ganske grei den fødselen og, men han kjenntes mye større ut enn storesøster, noe han ikke var. Jeg har vært veldig heldig egentlig, og ser derfor for meg et uvær av en fødsel denne gangen.

Skrevet

Jeg fødte for 2. gang for fire dager siden. MYE lettere fødsel. Bare 3,5 time etter at vannet gikk kom jenta ut. Hadde bare vondt i ca. 50 minutter. Når fødselen var ferdig var jeg ikke utslitt!!! Hjalp også at jeg ikke trenkte å sy mm. Jenta var over 4 kilo, 1 kilo tyngre en 1. mann.

Etter fødselen kunne jeg ikke tro at jeg var ferdig...hadde opparbeidet meg en angst for at denne fødselen skulle vare like lenge som den forige.

Ta det som det kommer du...det er noen som har banet vei og da går det gjerne lettere 2. gang!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...