Gå til innhold

Kan bekkenplager komme og gå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt store bekkenplager nå i tre uker og har til tider måttet avlaste bekkenet ved å gå med krykker.Er i uke 19.

Men nå kjenner jeg plutselig nesten ingenting og kan til og med gå på tur! Er dette normalt? Er det sånn at det like plutselig kan komme tilbake igjen?

Har vært 100% sykmeldt, men nå er jeg usikker på om jeg skal gå 100% tilbake til jobb??

Noen som har opplevd noe lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenløsning har blitt sammenlignet med en forstuet fot, om man tar det med ro så føles det bedre....

Men så rart at du har vært så plaget at du har brukt krykker, for så å bli helt bra...!?

Har ikke hørt om noen lignende...

Skrevet

ikke helt bra, men ganske så bra iforhold til det som var. syns dette er snodig...er litt redd for at det plutselig skal si smell fordi jeg ikke tar det rolig nå...

Skrevet

Heisann.

Jeg har også brukt krykker når det har vært som værst, mens jeg andre dager er fin og kan gå litt tur.

Her er det sånn at jeg er bra hvis jeg har tatt det med ro ei stund, men etter mye gåing, spes i butikker eller på asfalt, så får jeg vondt igjen.

Fikk du konstatert av lege/kiropraktor at det var bekkenløsning du hadde da?

Skrevet

Nei, men jeg hadde det i mitt forrige svangerskap i mange måneder også, så jeg kjenner det igjen. Men, jeg får vel bare se om det kommer tilbake eller ikke.. Deilig å kunne gå tur igjen!

Skrevet

Jeg har ikke vært så plaget at jeg har endt på krykker, men opplever at det kommer og går de "små" plagene jeg har. Er jeg på jobb (sykehjem), så kan jeg ikke gå med venstre ben i timene etterpå. Men kvelden etter er jeg mye bedre hvis jeg har holdt meg i ro. Støvsuger jeg og vasker gulvene i huset, så får jeg alltid vondt etterpå. Holder jeg meg i ro, og går turer på gode sko, så er jeg helt fin. Sitter jeg for mye, får jeg veldig vondt igjen. Det beste er å ligge på rygg. Så her kommer det og går.

Skrevet

Heldig du er da!!! du kan nok prøve deg på jobb ijenn, og heller gå bare 50% om du kjenner noe på nytt, er jo hormonellt og jeg vet om flere som har hatt det "akutt" i noen uker og så vært symptomfri ut svangerskapet... Lykke til :) kan jo lønne seg å jobbe så lenge man klarer det rent økonomisk....

Skrevet

Jeg hadde det sånn i forrige svangerskap, men det var ikke helt likt som bekkenløsning da. Kjentes mer ut som bekkenlåsning. Jeg kunne gå en tur e.l. og plutselig kom det akkurat som et smell inni kroppen, og da ble det dritvondt å gå, eller bevege bena. Det satt helt nede i korsryggen, og strålte nedover på baksiden. Det ble veldig "stivt", slik at det å begynne å bevege seg ble direkte vanskelig.

Men så kunne det forsvinne etter noen uker, like fort som det kom, og da var jeg så godt som helt fin igjen. Og så kom det tilbake igjen etter en stund.

Og hos meg virket det ikke osm det hadde noe å si om jeg var i ro eller ikke. Når jeg hadde vondt, var det umulig å trene, men når det gikk over, kunne jeg trene akkurat som normalt igjen, uten at det ble verre.

Legen lurte på om det kunne være en nerve som kom i klem, men kunne ikke svare på hvorfor det kom og gikk.

Ikke vet jeg hva det kom av, men jeg håper virkelig jeg slipper det denne gangen.

Skrevet

her e det veldi opp og ned me plagan...Får veldi ondt når æ går masse...Men når æ hold mæ i ro går det kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...