fruhc80 og Linnea Skrevet 10. september 2006 #1 Del Skrevet 10. september 2006 Hei ja, nå har jeg blitt innkaldt til KS samtale på buskerud sykehus. Både gruer og gleder meg. Føler liksom dette blir "dommen" Har skrevet ned noen stikkord sånn at jeg ikke bare pga masse nerver og at man gruer seg glemmer halvparten. Men er veldig spent. Hater sånne ting.......når man ikke vet hva man kan forvente seg. Så håper noen kan fortelle meg litt og dele sine erfaringer. Hva foregår på en sånn samtale? Alle innlegg tas mot med stoooooooooooor takk til en nervøs jente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6263188-blitt-innkaldt-til-ks-samtale-hva-kan-jeg-vente-meg-noen-som-har-noen-g%C3%A5de-tips-eller-vil-dele-erfaringer-takk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #2 Del Skrevet 11. september 2006 Kjente meg veldig igjen i innlegget ditt. Jeg er også sånn at jeg blir nervøs når jeg ikke vet hva jeg venter meg. Jeg har vært inne til sånn samtale selv, fordi det måtte finnes ut om jeg skulle få keisersnitt siden barnet mitt var så stort. Det gikk helt greit for seg. Legen spurte hva jeg selv tenkte om saken, og hva mine ønsker var. Han forklarte litt rundt risikoene ved et keisersnitt i forhold til et vanlig et.. men nå vet jeg ikke riktig hvordan din situasjon er da..? Han jeg var hos var veldig opptatt av hva jeg ønsket meg, selv om de har siste ord. Det ble keisersnitt, og det var helt greit egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6263188-blitt-innkaldt-til-ks-samtale-hva-kan-jeg-vente-meg-noen-som-har-noen-g%C3%A5de-tips-eller-vil-dele-erfaringer-takk/#findComment-6276040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmeline Skrevet 11. september 2006 #3 Del Skrevet 11. september 2006 Tror folk har svært ulike erfaringer her. Noen føler at de virkelig må kjempe for å få ks (spes de som har bestemt seg for at de skal ha ks uansett), mens andre opplever det mer som en samtale hvor man diskuterer seg frem til hva som er riktig for den gravide og babyen (slik var det for meg. Ville egentlig ikke ha ks, det bare ble sånn etter hvert, etter flere samtaler). Motivet for samtalen varierer altså... Hvorvidt man skal stålsette seg til kamp eller ikke er vanskelig å si.. Selv var jeg veldig redd på forhånd, da det føltes som dommedag på forhånd... Disse menneskene har jo en del makt de kan bruke, og det er vel det som skremmer oss. Mitt beste råd er å se an personen på andre siden av bordet, og deg selv, hvorfor du er inne til samtalen. Noen leger synes ks er helt ok, nesten uansett årsak, mens andre har en personlig oppfatning om at ks bør brukes i xx og yy situasjoner, men ikke zz situasjoner, om du skjønner... Håper det hjalp noe, bare spør om det er noe jeg kan hjelpe med:) Når er samtalen, og når er terminen din da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6263188-blitt-innkaldt-til-ks-samtale-hva-kan-jeg-vente-meg-noen-som-har-noen-g%C3%A5de-tips-eller-vil-dele-erfaringer-takk/#findComment-6280457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Del Skrevet 12. september 2006 Hei fruhc.... lenge siden. Vet du hvilken lege du skal til? Skalselv på samtale på SB-HF til uka, kaller det forløsningssamtale... er usikker på hva jeg egentlig vil (kan lese innlegget mitt litt lengre ned hvis du lurer...) Men jeg aner liksom ikke hva jeg kan forvente meg. Har du født før? Jeg har hjerne på størrelse med en valnøtt om dagen, så unskyld at jeg ikke husker noe. Har hørt andre som har syntes det var greit med slik samtale på SBHF, at man ikke trenger og "mase og argumentere" masse hvis man er sikker på hva man vil og har tenkt seg godt om. Så det går sikkert bra.... Litt usikker selv, så jeg skal bruke de neste dagene til å tenke grundig... jeg kjenner jo at innerst inne så heller jeg mer og mer mot at det ville føles godt for meg å få et planlagt KS.... Men vi får nå se.... Lykk til i alle fall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6263188-blitt-innkaldt-til-ks-samtale-hva-kan-jeg-vente-meg-noen-som-har-noen-g%C3%A5de-tips-eller-vil-dele-erfaringer-takk/#findComment-6284473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 12. september 2006 Hei. Jeg skal til Sølvi Hole står det i brevet.......mer enn det står det egenltig ikke. Står bare at de har mottatt henvisning fra legen, og klokkeslett og etasje..........ikke noe om hva eller hvorfor? så syntes det var litt rart, men,men Jeg har ikke født før, så dette blir vår første Jeg har en veldig dårlig rygg og med fødselsangst så ble jeg anbefalt det, og ønsker det selv også. Har tenkt på det siden jeg ble gravid, men bestemte meg for at legen skulle søke for noen uker siden. Men gruer meg til samtalen, for jeg hater den føelsen av ikke ane hva jeg går til. Men siden du skal før meg, så kanskje du kunne fortelle meg litt om åssen det gikk med deg? hvis du vil så klart! Ingen tvang Masse masse lykke til ihvertfall! Håper det går slik du ønsker uansett hva du kommer frem til Til dere andre som svarte på innlegget........tusen takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6263188-blitt-innkaldt-til-ks-samtale-hva-kan-jeg-vente-meg-noen-som-har-noen-g%C3%A5de-tips-eller-vil-dele-erfaringer-takk/#findComment-6286246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 13. september 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 13. september 2006 pinsvin m bolle.... fikk i går brev om at timen ble flyttet 1dag og at jeg da skal til Gunhild Nygaard i stedenfor. Hvem skal du til? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6263188-blitt-innkaldt-til-ks-samtale-hva-kan-jeg-vente-meg-noen-som-har-noen-g%C3%A5de-tips-eller-vil-dele-erfaringer-takk/#findComment-6298748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå