Gå til innhold

September: Flere som er lei?? Gode tips?


"litj"keiko

Anbefalte innlegg

Det har vært en helt fantastisk opplevelse å gå gravid (min første), men trøste og bære disse siste dagene går så UTROOOOLIG treigt. Har så lyst til å bare få det overstått og få kommet i gang med oppgaven...det å være mor altså. Så hvis det er noen som har noen gode råd for hvordan man skal få tiden til å gå raskere eller noen gode kjerringråd for å få satt fart på fødselen så lytter jeg mer en gjerne!! Desperat snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Div tips hentet fra: http://www.krakle.com/ventenett/igangsetting.html

 

Diverse tips.

 

Bitter lemon.

Hoppe tau.

Vaske vinduer/trapper/gulv.

Et glass vin.

Biola.

Mini-klyx.

Lakserolje.

 

1. Fødepizza

 

Pizzadeig:

3 dl vann

3ss olje

1 pk gjær

1ts salt

ca 500g hvetemel

---

Varm vann og olje til 37 grader,

og bland sammen med resten av

ingrediensene.

Kna deigen godt, og hev til

dobbel størrelse.

 

Pizzafyll:

4-500g kjøttdeig

4 fed hvitløk (ingen hvitløk - ingen fødsel!)

salt

pepper

chilipulver

1 glass Verona eller Napoli tomatsaus (ikke nødvendig å bruke hele glasset)

1 boks sjampinjong

1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul)

oregano

revet jarlsbergost

---

Press hvitløken og brun kjøttdeig sammen med hvitløk, salt, pepper og godt med chilipulver.

 

Kjevle ut deigen til et rektangel, og legg den i langpannen. La den etterheve noen minutter. Forstekes i ca.5 min. på 225oC. Ha på fyll, og la pizzaen steke videre på 225oC i ca.20 min.

 

 

2. Fødepizza

 

Pizzadeig:

9 dl hvetemel

1 pk gjær (tørr/fersk)

1 ts salt

3 ss olivenolje

3 dl vann

---

La deigen heve ca. 30 min.

 

Pizzafyll:

2 ss margarin

1 stor løk

500g kjøttdeig

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller

1 boks tomatpurè

2-3 hvitløksfedd

1-2 ts malt muskat

1 ts salt

½ ts pepper

½ ts oregano

½ ts basilikum

ca. 2 dl vann

ost

---

Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! :) Vi får se om noen av de vil hjelpe. Lurer på om jeg skal tørre å prøve lakser olje trikset...men er så usikker da noen fraråder det på det sterkeste, mens andre anbefaler det...men vi reagerer jo veldig forskjellig på ting også da. Men jeg må vell bare finne meg i å smøre meg med en god porsjon tålmodighet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jm som er med oss på svømming frarådet oss på d sterkeste å ligge unna lakserolje, forde om vi var dritlei av å gå gravid. D var ikke heldig i d hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andregangsfødende kan jeg ihvertfall tipse deg om en del ting som det tar lang tid før du får tid til å nyte ETTER fødselen!

 

- Kino i fred og ro (dagkino er glimrende hvis du bor i by!)

- Gå til frisøren

- Lage omstendelig mat: Hjemmelaget lasagne, kompliserte kjeks og kaker, lefser, kransekake. Ting som tar flere timer :-)

- Ta hårkur mens man tar et langt bad. Smøre inn hele seg med bodylotion. Lakke tåneglene (hvis fortsatt mulig å nå fram).

- Lage langsom risengrynsgrøt (50 min koketid) til formiddagsmat og spise den med masse kanel (så man får følelsen av å gjøre et føde-råd).

- Finne en enkel oppskrift på noe overkommelig til baby, f.eks. skjerf, og bruke en time på å velge farge og deretter strikke det mens du ser på video.

- Gå på en kafé som IKKE er et treffsted for nybakte mammaer. Nyt stillheten og les hele avisa.

- Gå på restaurant med kjæresten. En romantisk en, ikke familiested.

- Gå kveldstur med kjæresten. DET er lenge til, det!

- Gå i butikker som har komplisert inngangsparti med trapper, tunge dører osv. Du kommer ikke inn der med vogn!

- Bruk lang tid på badet!

- Sørg for å få en kveld eller to alene med bestevenninna di og konsentrer deg om å være nok interessert i hennes liv, særlig hvis hun ikke har barn. Det blir mye vanskeligere etter fødselen - man klarer ikke huske hva daten hennes for tida heter en gang.

- Ordne håret med glattejern, hårføner, krølltang eller hva det nå er man har. De kommer til å ligge ubrukt i forferdelig lang tid.

- Sorter de bildene du har liggende. Så får du ihvertfall bare de tusen babybildene å ordne opp i siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg har prøvd en god del nå, og sitter her enda. Denne bebisen er rett og slett litt "seig" - trives i hvertfall der inne.

 

Jeg har prøvd:

 

å gå i veldig lange bratte seige bakker

hatt masse sex

kanel

vin

senneste (Samme effekt som lakserolje)

stripping

bryststimulering.

 

Har hatt masse maserier, er veldig moden, men fødselen vil bare ikke i gang. I natt var riene mer vonde enn normalt, men så gav de seg da jeg stod opp i morges :( Så nå har jeg tenkt å stelle meg og rett og slett gå meg en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at noen har lyst å prøve alt for å få fødselen til å sette i gang. Selv tror jeg at flere kjerringråd sikkert kan hjelpe. Forrige gang jeg skulle føde var jeg veldig aktiv og prøvde mye rart, og joda, lillejenta kom før terminen. Men jeg var helt utslitt før fødselen startet. Denne gangen slapper jeg av og gjør så lite som åverhodet mulig. Jeg skal være uthvilt og klar når fødselen starter, selv om det kanskje skjer en dag senere enn om jeg hade stått litt på. Kos dere, alle høygravide og drittleie jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også så lei. Er 5 dager på overtid og har prøvd de fleste kjerringrådene. Å gå kjapp tur resulterte bare i forferdelige bekkenproblemer. I dag skal jeg prøve igangssettingsakupunktur igjen og setter min lit til det. Vil ha ut nurket og bli kjent med det nå. Jeg limer bilder i album for å få tiden til å gå i dag og så skal jeg på bim-treff ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig bra tips, Lasso! Livet blir jo totalt forandret! Men akk, som jeg gleder meg og venter. Skal hvertfall gjøre noen av tingene på listen din de nærmeste dagene! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasso, tusen takk for mange gode råd! Har allerde gjort noe av det som står på lista og har tenkt til å gjøre flere ting.:) Det var så mange koselige og hyggelige ting!!

Jeg vet ikke helt, men det virker som om det hjelper litt at termindatoen nærmer seg, for da vet jeg at det er da uansett ikke så fryktlig lenge igjen....uansett liksom! Tenkte på det en kveld, hvis jeg bare stresser ned med tankene om at det etterlengtede barnet vårt MÅ komme NÅ, så vil jeg sove mye bedre og tillegg vil ikke tiden stoppe slik opp heller. Så det jeg gjorde var å "akseptere" at det kommer til å skje når det skjer, i verste fall to uker over...(håper jo ikke det da) Og i mellomtiden får jeg bare nyte fritiden og tiden som er igjen med bare oss to (mannen i mitt liv og meg ;) ) for det vil aldri bli bare oss to igjen....rart å tenke på..hmm... og kose meg med egenpleie og diverse og det ser ut til å virke ladies. Dagene går som hakka møkk igjen og jeg kjenner jeg koser meg sånn, og det er ikke lengre enn noen dager siden at jeg kunne satt meg ned å grine for at jeg var så lei at jeg ville ikke mer.... Så jobb med psyken deres og gjør hyggelige ting for dere selv!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 10 dager på overtid og har forsøkt de fleste kjerringråd uten at det har gitt resultater så lurer litt på om det bare er tilfeldig at noen fødsler starter etter man har forsøkt noe. De triksene jeg har forsøkt er:

 

-Bringebærbladte og kapsler (opptil 9 kapsler og 3-4 kopper te daglig)

-Vann med masse kanel

-Klyster

-Biola

-Rømmegrøt med dobbel porsjon rømme

-Raspeballer

-Hoppe tau

-Lakserolje (drakk nesten en flaske i løpet av en kveld)

-Gå fort opp en bratt bakke

-Lange varme dusjer

-Bryststimulering

-Store mengder chili og hvitløk

-Vaske hus

-Sex, bl.a den stillingen som er anbefalt på krakle.com (ikke noe behag elig)

 

Men det er jo fritt frem for andre å forsøke og kanskje noen har mer hell enn meg..

 

Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...