Gå til innhold

Hjelp...tannpussen er blitt et mareritt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på litt over to år. Hun har alltid vært helt snill og grei når vi skulle pusse tennene på henne, men i d siste har hun blitt helt krakilsk når det har kommet til den biten. Jeg får så vondt av henne når hun skriker så fælt, og jeg må pusse tennene hennes. Vil jo ikke tvinge henne, men jeg må jo.

Noen som har noen gode råd som kan gjøre d lettere og få pusset uten en hyserisk datter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv elektrisk tannbørste! Vi hadde det samme problemet med mini, da hun var halvannet, men med elektrisk tannbørste (mykeste type med minni mus på.....), går det som en drøm! Prøv å pusse litt på hånden, nesa el.l., før du stapper den i munnen hennes, så hun ikke blir skremt.

Lykke til!

Skrevet

Det som faktisk funker best her er å si "dette er ikke noe du bestemmer. Dette må alle gjøre, også du. Du får ikke slippe selv om du ikke har lyst." Noen ting må barn få bestemme, og noen må de få vite at de ALDRI kan bestemme over.

Samtidig ville jeg ha sjekket munnen for blemmer og sår. Her fikk vi "fot, munn og håndsyken." Det er en VOND barnesykdom, og jeg fikk den selv, og da bare i munnen. Det var VONDT, VONDT, VONDT. Da kan man pensle med munnskyllevann, så blir det bedre. Jenta vår hadde det nok uten at vi skjønte det, for hun hadde en blemme på hånda, men vi tenkte ikke over at hun samtidig gråt veldig når vi pusset tennene hennes.

Skrevet

Det er ikke lett, nei. La henne få pusse litt selv også. Jenta mi får pusse selv først, men pleier å bli såå sinna når jeg skal ta børsten fra henne! Det pleier å gå greit når jeg sier at hun må gape å være flink litt, så skal hun få "smiletabletten" etterpå.

Det hender vi har litt kamper under pussen vi også, men det spørs om vi får unngått det. Håper dere finner på noe lurt.

Skrevet

Hei!

Hadde det sånn en periode jeg og, men da viste det seg at hu fikk tenner. Det kan jo være hu får toårsjekslene eller noe da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...