Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 hehe...kattungene altså...jeg DØR av spenning...er sååås "sjalu" på katta mi..hihi...så gøy å kjenne på magen hennes...kjenner sånn halveis åssen ungene ligger..aner ikke når hun skal føde..men d må da bli snart nÅ!!!...hehe...er så spent jeg...hehe.. Koslig å kjenne en fot der og ett hode der....og kattemora er sååå stolt allerede nå...elsker at jeg kjenner på magen hennes.... hihi
Gjest Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Hehe.. Så koooselig da:) jeg har en jentepus som er 4 måneder gammel. Hu er så søt atte Så har jeg en på 2 år
AniBer Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Hei Sussa_85! Klarer du å telle hvor mange det kan være inne i magen? Jeg klarte å telle fire på min, men det ble fem når hun skulle ha i våres. Du kan kjenne etter på pattene om det begynner å nærme seg. Det er moro med kattunger!!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2006 jaaa...men gruer meg litt til fødselen..håper alt går bra!!! hehe.. har ei på 2 år...(som er drektig) og en hanne på 1 år:) kjempegode venner.. men må vel til dyrlegen på mandag med hannen..kjempehovent øye....eller vetrinærvakten imorgen om d blir værre...
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2006 Åssen i all verden klarer du å kjenne d da? hehe..er jo så sprengt inni der..redd for å kjenne for mye jeg ...for åødelegge dem.... Og hvordan ser pattene ut når hun er fødeklar da? De har jo forandret seg flere ganger....det rarest er at de har fått slike svarte prikker..?? hehe
AniBer Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Det er ikke alltid like lett å kjenne hvor mange det kan være fordi de "gjemmer" seg ofte bak hverandre. Melkeproduksjonen øker mot slutten. Skal prøve å forklare det så godt jeg kan; når det virkelig begynner å nærme seg kan det kjennes ut som om pusen har kuler under hver patt(fettkuler). Det er melkekjertlene som fylles opp med råmelk. Da vet du at begynner å gå mot slutten! Hva slags katter har du?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2006 hehe..ok..nei lar d være spenning i hvor mange d er jeg:) Skal kjenne litt på pattene framover tenker jeg..hihi Jeg har en vanlig huskatt..nydelig svart..kastrert hanne...han som må til dyrlegen..verdens peneste katt som jeg pleier å si:) Han er virkelig billedskjønn.....langhåret...med litt grått under.... så har jeg en main coon dame:) Rasekatt...omplassert til oss. Ei venninne som måtte gi henne vekk...ble helt sjokkert jeg..hun kosta vist 13000!!!!!!!!! inkl toll da...sykt....men men..hun er kjmpefin..verdens størtste katterase..men hun er lita og spinkel..så ser temmelig rar ut nå...kjempetynn foran og bak med en KJEMPEklump på midten..hihi... Hun er skilpaddefarget....likner litt en revepels....med spesielle tegn på hodet og labbene:) kjempefin..og stili..med gaupe øyne... hvilke har du da?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2006 gaupe ØRER mente jeg:) sånne dusker..hehe... og hun er verdens mest kosete katt!
AniBer Skrevet 9. september 2006 #9 Skrevet 9. september 2006 Har selvfølgelig en kastrert huskatt på 1 1/2 år.. (noe alle oppdrettere har..) Hvit, med tre små svarte flekker. Han er helt skjønn, følger etter meg overalt, på badet, på kjøkkenet i stua. Ligger faktisk foran tastaturet nå.. Er nok litt mammadalt. Den andre katten jeg har er en 2 år gammel Birmafrøken. Hun er sjokoladeskilpaddet og skal på sin første utstilling i oktober.. Hun har et utrolig gemytt og en utrolig personlighet. Hun er også litt mammadalt. Når jeg er opptatt med husarbeid vil hun helst ligge rundt nakken min for å følge med på alt jeg gjør:) Da hun fikk sitt første kull er jeg overbevist om at hannkatten min trodde han var barnefar, han var med på alt fra rompevask til oppdragelse!! Deilig med katter!! Har du opplevd en kattefødsel før?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2006 NEI har ikke det skjønner du..og gruer meg vanvittig til akkurat det der..HVA om noe går galt..hva om jeg går glipp av fødselen?? (er på skole osv) hva gjør jeg om en unge setter seg fast osv? hehe... Jeg har fått beskjed om å ta d med ro og improvosere om d skulle skje noe..men jeg vet da vel ikke når og om jeg trenger å blande meg inn! og åssen får jeg henne til å føde i fødekassen? og ikke i sofaen .feks? hehe Hannkatten min er mammadalt på sin egen måte...om han vil ha kos så er d kun av meg..og avogtil pappan..men INGEN andre..hehe..litt greit d da... Rasekatten derimot ELSKER kos...hehe..mest av meg..men greit fra andre og..... Jeg er såå usikker på hannkatten min rundt fødsel..er det noe sjanse for at han vil ta livet av kattungene? Leke dem ihjel f.eks...han er jo bare 1 år og veldig leken...
AniBer Skrevet 9. september 2006 #11 Skrevet 9. september 2006 Jeg var også veldig nervøs med tanke på fødselen.. Det begynte en fredag kveld etter at min bror hadde vært på besøk. Jeg merket det på henne ved at hun ble veldig urolig og leitet på en måte etter et sted å føde. Deretter begynte hun å slikke seg ofte bak. Jeg stengte derfor hannkatten inne på vaskerommet mens fødselen pågikk, fordi hun ble litt urolig av hans nærvær. Jeg måtte hjelpe den ene kattungen ut fordi den kom med rompa først. Jeg hadde ordnet med fødekasse til henne, men det nyttet ikke så jeg måtte legge et stort teppe midt på stuegulvet slik at hun hadde litt plass rundt seg:) Mellom hver katt ville hun ligge godt beskyttet mellom bena mine. Anbefaler deg å gå inn på www.birmanett.no og under oppdrettsinfo. Der står det veldig greit om fødselen, det hjalp meg veldig å ha lest dette på forhånd! Men nå tror jeg at jeg må ta natten, skal en tur på 'bøljan blå' i morgen! God natt!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. september 2006 hum..hun har begynt denne redebyggingen tror jeg...romsterer overalt..men så legger hun seg til ro igjen....så vet ikke jeg....tar sikkert sine forhåndsregler:) hehe... Vil katten ha meg tilsted altså? ...ja får vel stenge inn hannkatten...han får være ute på dag tid når jeg er på skole...om han blir bra i øyet sitt da....sukk..alt en skal være igjennom..hehe.. takk for tips ang link! Blir vel sikkert midt på stuegulvet her og..hihi..håper hun ikke legger seg under sofaen eller noe..sukk... nattaklem
AniBer Skrevet 9. september 2006 #13 Skrevet 9. september 2006 Fortsett å hvis interesse for magen og katten, det gjorde jeg! Jeg tror det hjelper på tryggheten med at "mamma" er med på fødselen! Det går som regel bra med alle fødsler, men det er litt ekstra styr når det er rasekatter! Vet ikke om jeg får sove enda allikevel, kattene leker her så det er like før det går noe i gulvet tror jeg... Blir ikke første gang jeg må fram med kostebrett og støvsuger på natta.... De roer seg vel etterhvert håper jeg.. De blir sånn når jeg ikke har vært så mye hjemme en dag! Nattaklem!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2006 HJELP! ....seriøsT?? leste innpå der nå...det er jo MYE som kan skje....jeg får jo ikke til alt d der?? hvorfor finnes det ikke kattejordmødre? sukk..nå ble jeg ihvertfall stressa.....må jeg ha pippette og buttsaks osv klar?..hva om jeg kutter navnestrengen feiL? ....nei og nei...nå må ihvertfall katta sove med meg i natt..tør j oikke annet...hehe... nattaklem
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 9. september 2006 #15 Skrevet 9. september 2006 Det går sikkert greit! Jeg har aldri hatt noen rasekatt da, men jeg hart vart med på kattefødsler. nesten hver gang har katta vært urolig og "hentet" meg for hun vil jeg skal sitte ved siden av. Hun har heller aldri født i kurven men i senga, på gulvet, badet etc. Men det har gått helt greit å flytte over alle når hun var ferdig. (fra fødestue til barselavd.) katta pleier som regel å bite av navelstrengen selv, ta det med ro og bare følg med. skulle det "stoppe" opp i over 2 timer og du ser at det er unger igjen der inne, så var litt obs og rådfør deg ev med dyrlege på tlf. natti natt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå