Gå til innhold

Har dere bestemt dere for prevensjon?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er nå 6 uker siden jeg fødte, skal snart på kontroll. Har absolutt ingen anelse om hva slags prevensjon jeg skal velge denne gangen. Har dere andre bestemt dere? Har dårlig erfaring med spiral siden sist, p-piller går jeg sånn opp i vekt av, vet ikke hva annet jeg kan vurdere da. Vanskelig det der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.....hvis du ammer så er det ikke som veldig mange alternativ. Spiral, kondom eller cerazette (en p-pille som man ikke mister melken av). Jeg har begynt på cerazette og synes de er helt greie. Ingen bivirkninger. Gikk på cerazette etter jeg fødte eldstemann også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har begynt på cerazette nå, å vil sette inn spiral om et par mnd. Fikk resept på spiralen samtidig som cerazetten slik at jeg selv kunne bestemme når jeg ville begynne med den. Legen ville uansett ikke sette inn spiralen før det hadde gått minst 8uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, jeg skal nok ta spiral (hvis det går greit etter keisersnitt...)

Hva slags dårlig erfaring hadde du med det egentlig?

 

Men vi skal vel trene bort all overvekt ganske fort og snart vi da Hilde, hihi:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg også lurt på.

Det gikk så styggfort på 6-ukers kontroll, klarte ikke å bestemme meg der og da om jeg vil ha spiral, så det ble minipille i første omgang. Har ikke begynt å ta den ennå, for legen skrev jeg skulle begynne med det første dagen av menstruasjon...men det kan jo ta tid.

Ville noen av dere anbefale spiral, og hvilken type da - finnes vel hormon- og kopperspiral.

Og de som har valgt p-pille, skal man ta de med én gang, uten å vente på første mens?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hormonspiral sist. Var vondt å sette den inn, for man må ha et lite klipp uten bedøvelse. Fikk utrolig vondt i magen en time etterpå, varte i et døgn, var vondere enn de verste riene jeg har kjent. Klarte ikke gå, lå bare og vrei meg av smerte. Når det gikk over, var det greit nok, men blødde hver dag i 6 måneder som om jeg skulle hatt mensen. Måtte bare ta den ut til slutt. Legen som satte den inn sa at det skjer dessverre noen ganger slike ting, noen tåler den rett og slett ikke. Så tør ikke prøve hverken kobber eller hormonspiral denne gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte cerazette. (begynte me pillen samme dag som jeg var til legen, hun sa jeg trengte ikke å vente til jeg fikk mensen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir minipille på meg også. Cerazette.. Legen sa jeg kunne begynne med den når som helst.. :) Har ikke begynt enda men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...