Gå til innhold

Slïiiter skikkelig med treg mage. Flere? Ikke les hvis du er fisefin. He he..

Mams til Ronja har fått Aurora

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke typen som pleier å ha treg mage, men de siste dagene har vært ekstreme. Jeg *unnskyld* fjerter mye, med skikkelig vond lukt. Og tror virkelig at NÅ må jeg skikkelig på do. Når jeg kommer meg på do så får jeg ikke gjort NOEN TING......

Ahhh... Blir skikkelig frustrert om dagen. Flere som har det slik? Kan ikke huske jeg hadde det slik forrige gang jeg var gravid.

Håper det bedrer seg etter hvert. Orker ikke gå rundt som en stinkbombe heller:-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hard mage/forstoppelse for noen uker siden. Har tatt laktulose noen uker nå å d hjelper mye:) Følte magen/tapmene sprengtes på slutten... Var godt å endelig få "normal" avføring igjenn:) men tok et par dager før det virket...

Om du føler du sprenges kan du og kjøpe et mildt klyster så får du gang i systemet litt fortere;)

Men anbefaler laktulose altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, tro meg :) Var nesten det første symptomet jeg fikk..

Spis grønt og grøvt, drikk masse vann og mosjoner. Har hjulpet meg..

Ellers er også laktulose fint, som det blir sagt her. Det får du respetfritt på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

Du er ikke alene om det der, veldig vanlig for gravide. Det lukter så vondt av fisene at jeg blir skikkelig kvalm. Men skal si at jeg har prøvd å ha linfrø i yogurt, og så har jeg spist spelt fullkornsbrød, det siste er veldig effektivt for min del. Men som en annen sa her, om du greier det da, spis mye grønt og fiberrik kost, grovt brød, og få i deg rikelig med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier det jeg å...du er ikke alene...jeg er i uke 5...og her lukter det her å...huff...skikkelig ille egentlig...stakkar samboeren..heheh=) men lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det motsatt.. driter som bare det jeg.. Men jeg elsker og har alltid elsket frukt så d kan være derfor... Jeg kan gjerne spise en hel kurv med nektariner! bare så synd at frukten er så dyr! særlig her i NordNorge!!! Men husk at hvis man spiser mye fiber er det ekstremt viktig at man drikker mye, ellers så virker det motsatt og man får forstoppelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På apoteket har de også noe som heter Visiblin, det brukte jeg gjennom hele forrige svangerskap. Pulver som røres ut i vann. Hadde ikke klart meg uten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også slitt med samme problemet...haha

Har prøvd både Visiblim og laktulose og det fungerer.

Forrige svangerskap startet jeg dagen med forkostblanding med mye fiber hver dag (dvs. så mye som jeg kunne få i meg med kvalmebyer nesten hele svangerskapet) og det fungerte - så det er vel bare å finne frem havregrynen ol igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga kvalme er det ikke aktualt for meg med laktulose fordi den har så kjip konsistens. Min er faring er at 5 svisker om dagen og rikelig med drikke gjør susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at jeg må på do, men det kommer ikke noe.

Tips; vær forsiktig med å presse. I mitt første svangerskap fikk jeg en utvendig hemoroide som jeg fortsatt har (anbefales ikke å fjerne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sliter også med treg mage. Vanligvis har jeg det motsatte problemet, men nå kunne det gå flere dager uten at jeg fikk gått på do...

Har funnet løsningen:

Hver morgen spiser jeg min egen vidunderlige frokostblanding: All Bran, hasselnøtter, valnøtter, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, rosiner og hakka svisker - med Cultura bringebær eller drikkeyoghurt over. Nam, nam. Hakker gjerne over en nektarin e.l. også, eller tar en frukt eller to etterpå. Vitaminpiller o.l. skyller jeg ned med skumma kultur, appelsinjuice eller Cultura.

Resten av dagen prøver jeg å drikke minst to-tre store glass hjemmelaget smoothie/juice, med f.eks. melon, nektarin, appelsin, plommer, druer, eple, pære, sitron e.l. Knallgodt, stappfullt av vitaminer og meget godt for magen. Dessuten utrolig forfriskende! (jeg har netsen ingen matlyst og er kvalm og groggy)

Håper det går bedre med deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...