sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Bruker man sånn stor "bestemortruse som er stram i tiden etter keisersnittet, eller vil den presse for mye på såret?
Gjest Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 første dagene klarte jeg ikke det, men så har jeg brukt det stort sett hver dag., var bare fint det sa jm!
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Jeg brukte bare vanlige truser, snittet mitt er under hårlinjen!
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 10. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2006 Tenkte kjøpe et sett med superfint maternity undertøy fra agent provocateur.. Der er det en truse som holder inn og hjelper livmoren å trekke sammen, men vil ikke bruke denne dersom det kan virke irriterende på såret. Sjekk denne linken. Lekkert mammaundertøy eller hva? http://www.agentprovocateur.com/maternity.php/style/bra/colour/black--red/
safia Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Jeg fødte i Brasil og her anbefaler de å bruke korsett. Dagen etter fødselen kom det to sykepleiere inn på rommet og tok tak i korsettet på hver sin side (med meg liggende i midten) og festet krokene.. plutselig var jeg størrelse 36 igjen. Jeg brukte korsettet hele tiden den første uken, fordi det reduserte smertene betydelig, spesielt gjorde det det mye enklere å komme seg ut av sengen om natten når de små begynte å gråte. Her går ofte nye mødre i korsettene i flere måneder, men nb! musklene jobber ikke mens du går med det, så du forskyver bare problemet. lykke til
Trebarnsmor!!! Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Godt tips: Gå til Kappahl i disse dager å kjøp 2 truser til 99,-. Det er ikke gravidtruser, men vanlige gode truser som ligner litt på boksere. I mange fine farger med glatt stoff. Veldig elastiske, slik at de kan strekkes oppover magen. Jeg har brukt slike den siste tida av svangerskapet+etter KS.Anbefales!!!Kjøp en størrelse større enn du bruker, så strammer de aillefall ikke.
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 28. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2006 men er det ikke meningen at trusene skal være litt stramme slik at man reduserer vakumet i livmoren?
Gjest Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Jeg brukte bare vanlige truser som gikk rett over snittet, snittet er så langt nede, så gikk helt fint Følte det var best for meg !
Murmeline Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Jeg kjøpte sånn truse, og den er super. Men pga en liten infeksjon i såret gjør den vondt, men ikke vondt der såret er bra:) Kjøpte en str for stor da, stram likevel.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 De verste trusene var de som gled ned og liksom la seg i såret, synes jeg. Så en stram en som går godt over snittet, kanskje til midjen, er nok godt.
Raych Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Brukte bare vanlige truser (det vil si string) etter KS. Livmoren trekker seg jo sammen i løpet av noen timer, så i forhold til det er det jo ikke noe vits med de bestemortrusene. Snittet mitt er veldig langt nede, rett over skambenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå