Gå til innhold

April: Bruker dere stellebordet lenger?

Anbefalte innlegg

Vi bruker det, men nå er hun jo blitt så lang at rompa snart ikke får plass for hun stanger nesten hodet i veggen i andre enden...hehe.

Men hun ligger jo rolig og koser seg når vi skifter. Var en periode hun var helt vill når vi skiftet og vi måtte bruke gulvet. Men nå er det greit igjen.

Og hva med lekegrinda? Brukere dere den enda (dere som har/har hatt)?

Jeg bruker den når jeg dusjer om morgenen og enkelte ganger jeg går på do.

Når er de liksom "store" nok til å være i huset "alene" når man dusjer og ingen andre er hjemme. Føler liksom at det er en stund til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6260714-april-bruker-dere-stellebordet-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker fortsatt stellebordet. Har i grunnen tenkt å bruke det så lenge Magnus godtar å blir skiftet på der. Lettvindt når det er stort i bleiea. Vet flere av vennindene mine har hatt det helt til barna begynte å bæsje i do. det er min plan og.

Pussig du spør om dette med lekegrind, det snakket vi nemlig om i morres. Det er jo do og dusj situasjonene som er kritiske. Vi snakket om at man kan jo bruke senga og da, men er usikre på hvor lurt og riktig det er...så her blir nok grind stående en stund til...Aner ikke hvor lenge, men vi tenkte kanskje til jul???

He-he! Ja, de har blitt lange nå, de små barna våre!Veldig komisk å se gutten ligge der med beina dinglende ned langs kanten; ) Og vi har også en fin periode nå hvor han ligger forholsvis rolig på stellebordet, så da bruker vi det litt til..

Når det gjelder lekegrind, ble det aldri til at vi skaffet oss det. Har gått veldig bra selv om cd'er og DVD'er lå slengt over hele stuegulvet etter at jeg hadde vært i dusjen...

jepp! Bruker stellebordet hver dag, opptil 6 ganger daglig..hehe.. og det blir nok stående en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang stund ennå.. hihi.. Snuppa er ikke så lang, så hun har fremdeles god plass på bordet sitt. Men ikke alltid det er like poppis å ligge der, da.. men går som regel helt fint.

Her bruker vi fortsatt stellebord, og jeg håper vi kan bruke det lenge. Liker ikke sitte på gulvet, og får ikke dreisen på stående bleieskift heller. Men når Matilde ikke vil ligge stille merker jeg det er rett før hun deiser i gulvet, for hun "kaster" på beina og da ligger hun plutselig med rompa bare så vidt oppfor kanten i ene enden. Skjer sjeldent, for jeg pleier å stå i fotenden (får ikke til sideveis skift heller, jeg er nok litt rar) - dermed er det brystkassa mi som får gjennomgå når hun ikke har lyst å skifte bleie...

Lekegrind brukte vi bare en kjempekort periode, og så ble det bare ikke mer. Jeg har vært vant til å dusje når hun sover (enten før hun står opp om morran eller når hun hadde første dagduppen når hun var mindre), så da trenger jeg egentlig ikke grinda. Stua er forholdsvis barnetrygg, og vi har "åpen løsning" ut til gangen fra stua hvor vi da har satt trappegrind i åpningen, så jeg lar henne bar evære der hvis jeg feks skal ut og hente posten.

Her i huset blir stellebordet brukt fortsatt, men stortsett bare nå rhun har gjort nr 2 i buksen. Ellers står hun på gulvet og holder seg i badekartet.

Lekegrind har vi aldrig brukt her i huset.Hun har gått fritt rundt i huset her fra förste stund :)

Annonse

Vi bruker også stellebordet fremdeles, selv om lillegutt egentlig er altfor lang til det. Vi bruker det kun når han har gjort stort. Vanlige tissebleier skiftes mens han står.

Å gå på do er et kapittel for seg (vi har aldri hatt lekegrind). En gang bøyde storesøster seg interessert ned og sa: Mamma, hvorfor har du blod i trusa? En annen gang, da jeg skulle tørke meg etter å ha gjort stort, kom lillegutt som et lyn og kastet en leke i do (æsj!). Ikke mye privatliv, gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...