Gå til innhold

Hvor nøyaktig...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har hatt mye moro med å lure på hvem som _egentlig_ er far til sønnen vår, siden befruktning i flg UL skjedde 6 dager etter samleie, mens jeg var bortreist på jentetur uten andre menn enn "Ringenes Herre"-castet på DVD. Så lenge skal bare ikke "svømmerne" kunne leve...

Så nei, tror ikke UL er 100%, og det blir vel mer og mer vanlig å anse det for omtrent like nøyaktig som menstermin så lenge mor er rimelig sikker på EL-dato og syklus.

Jeg tror ikke på ul-terminen. Har vært gravid 2 ganger,og begge gangene blir terminen flyttet ca 11-12 dager.

Den første gangen fikk jeg gravide-symptomer den dagen jeg ventet mens, og testet positivt noen dager senere. Etter ul-terminen testet jeg positivt 3 dager etter unnfangelsen,og det er vel ikke mulig?!?!?

Denne gangen hadde jeg siste mens 2.mai, eneste mulige samleie 9.mai.Etter ul-terminen har visst mannen veldig levedyktige sædceller;-). På ul kom de frem til at jeg har tidligst blitt gravid ca.17 mai.Da har det samme skjedd igjen og jeg har fått flyttet termin fra 8.februar til mellom 15-20.februar.

Jeg har også veldig regelmessige sykluser, så jeg skjønner ikke hva som skjer...

Cluet er vel det at UL-termin IKKE kan spores tilbake til EL- den er likevel korrekt. Et svangerskap er i snitt 40+2, men dette er et snitt. Noen unger vokser raskere, noen tregere. Det er vel derfor JM er så klar på at man ikke kan spore UL.terminen tilbake til befruktningsdate ved å trekke fra 40uker og 2 dager:))

Det svaret var veldig greit og oppklarende...Det skal jeg si til henne som "mitt" argument...hehe..

Ikke at det spiller så stor rolle..men ho mente at det ikke gikk an at ungne var "laga" på en anna dag enn den som ul hentyda til...og jeg var uenig i det..men klarte ikke ordlegge meg..

Annonse

Jeg er skråsikker på hvilken dag unnfangelsen fant sted og trodde derfor også at terminen var klar da jeg kom på ul. Ul-terminen er derimot satt 5 dager etter "min" termin. Avviket er ikke så stort, selvfølgelig, men jeg har undret meg littegrann over det... Sædcellene kan jo leve noen dager før befruktningen skjer så det kan jo hende det er det som gjør avviket... I hvert fall kan ikke unnfangelsesdagen spores tilbake til nøyaktig 40 uker og 2 dager før fastsatt ul-termin!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...