Gå til innhold

mamma`n

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Dette var hva jeg gjorde da jeg hadde kuler for ca. 1 mnd siden: Jeg ammet hyppig mens jeg masserte, startet alltid på den vonde puppen først, pumpet hvis det gikk for lenge mellom ammingene, brukte Syntocynon ved hver amming og pumping, holdt meg varm ved hjelp av ullinnlegg og varme klær etc. Ingenting av dette fikk kulen(e) bort :o(

Følte ikke den store forskjellen før jeg varmet opp kulen(e) skikkelig (varmeflaske over puppen i en halvtime), så sprayen, deretter pumping av den vonde puppen så mye som mulig mens jeg masserte, la så lillegutt til puppen, med haken hans mot kulen (hadde kulen i høyre bryst, oppe til venstre, så for å få haken hans mot kulen lå jeg på ryggen i sengen, med han liggende på magen over den venstre skulderen min). dette gjorde forferdelig vondt, det var tydelig at haka hans da traff det vonde området med stor og effektiv kraft. Etter en stund tok jeg ham av puppen og merket at kulen var betydelig mindre, la han opp igjen og fortsatte litt til, så var kulen BORTE!

Jeg var superlettet over at kulen var borte, men etter noen dager var den tilbake, det var da jeg begynte på lecitin, og gjentok hele regla med oppvarming av puppen, pumping.... (se over), og etter hake-mot-kul amming igjen, så var kulen igjen borte, og siden jeg har fortsatt på lecitin har jeg klart å unngå å få nye kuler. Det fungerer så bra på lecitinen at jeg har kuttet ut ullinnleggene, og faktisk kan være litt uforsiktig mht trekk etc. utenat jeg blir dårlig - endelig slapper jeg litt av :o)

Håper du blir kvitt kulene snart :o/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6259960-mamman/#findComment-6260281
Del på andre sider

Du burde merket effekt nå da. Merker du at brystene ellers (utenom kulen(e)) blir bedre tømt? Melken du pumper ut, skiller den seg mindre enn før? Hvis du svarer ja til begge disse spørsmål har nok lecitinen god effekt på deg, bortsett fra på kulen(e) da. Du burde kanskje da fått noen til å sett på den, legen din, en ammehjelper, el en på en ammepoliklinikk (det er det på enkelte sykehus)...

Kroppen tar opp lecitinen selv om du tar den utenom måltid, men det blir som med annen medisin som skal tas med mat, den får størst effekt i kroppen når den absorberes fra magen sammen med mat. Jeg tar meg en banan e.l. hvis jeg har glemt lecitinen til et måltid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6259960-mamman/#findComment-6260486
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...