Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt her.. jeg og "mannen" min er samboere. han har et barn fra før (2år) og vi har et barn sammen (1år). Forholdet til bio-mamma*n begrenser seg til henting og levering, og hun sliter med sterk sjalusi til meg, fordi hun takler ikke at han kuttet kontakten med henne, og noen måneder etter møtte en ny dame..meg! det jeg lurer på er hvordan vi skal kunne sikre at jeg ikke må selge meg fra gård og grunn hvis min samboer skulle falle fra, for å betale ut særkullsbarnet. I dette tilfellet vil jo bio-moren klore til seg alt hun kan med nebb og klør, for så å kutte kontakten helt med deg og hennes barns halvsøsken.. noen som ville vært kjempetragisk for de to søsknene..men det er en annen sak.. samboere arver ikke hverandre, men går det an å opprette et testamente e.l Jeg har lett på nettet, men kun funnet sider med testamente for de med felles barn... Vi eier hus,biler,hytte,båt osv. så det er snakk om en del penger som må gjøres opp... Men i og med at jeg eier halvdelen av alt selv, så er det jo den siste halvdelen som da blir delt på våre to barn.. men jeg vil nødig måtte selge hus og bil bare for at bio-mor skal få velte seg i penger..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Så selg hytte og båt, da vel, om særkullsbarnet skulle komme til å arve 1/4 av alt dere eier. Da kan du sikkert beholde gård og grunn pluss en bil. Det vil forøvrig ikke være biomor som kan velte seg i penger dersom hennes eksmann faller fra. Er barnet hun har med ham under 18 år når/hvis han dør, vil overformynderiet komme inn og forvalte formuen til barnet, slik at biomor ikke kan legge hånd på den.
alfaalfaalfaalfa Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Forstår problemstillingen din! Har vært redd for noe av det samme selv. Vi har skrevet samboerkontrakt og testamente. Sjekk ut en hjemmeside: www.samboeravtaler.com Der kan du også velge å få en advokat til å hjelpe deg med å skrive testamente +samboeravtale. Det koster kr 400,- for å lage en samboeravtale, og kr 100,- i tillegg for et testamente. Det er jo svært billig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå