Gå til innhold

Jeg har fått gullet mitt=) (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 4. september dro jeg med stort mot til unn i Tromsø.. Jeg skulle legges inn til ks dagen etter.. På kontrollen i tromsø er min forståelses fulle lege byttet ut med ei svensk møkkakjerring (!!) som nekter meg ks,og skal sende meg hjem.. Jeg får etter myyye om og men kranglet meg til å bli i Tromsø, med avtale om at jeg skal settes igang dagen etter kl 8... Helt greit for meg, jeg vil bare ha ut babyen min =)

Så tirsdag våknet jeg selvfølgelig kjempetidlig og var veeeeldig spent.. Litt over 8 kommer det inn en jordmor og sier "Beklager,men det har kommet inn så mange vannavganger at vi har ikke tid til deg... Kanskje vi rekker det ikveld, men i alle fall i morgen.." Såååå lei meg blei jeg, men hva kan man gjøre?? Så da tusler jeg rundt på sykehuset,går litt i trapper, og tja..kjeder meg, til kl blir ca 13... da tusler jeg tilbake på avdelingen og ser litt på tv... Litt etter kommer jordmora inn og sier de skal ta vannet mitt etter vaktskiftet kl 3.. =)

Så da venter vi da =) Kl 10 på 3 sitter jeg fortsatt på senga og ser på tv.. Plutselig kommer det to knepp fra magen, og det kjennes ut som noe sprekker.. Aaaau, sier jeg til Stig (sambo..)..Det var ekkelt, akkurat som noe sprakk... Så kom jeg til å tenke at kanskje det var vannet, hadde nemlig hørt noen her inne si at det var slik det var..så jeg røyser meg i håp om at det skal fosse utav meg, men nei.. Men jo, idet jeg setter meg på senga så sier det splæsj, og jeg er søkkeblaut... og det renner og renner og renner... Ingen tvil om hva som skjer her nei =)

Jeg blir satt på ctg reg. og på de 20 minuttene jeg sitter der får jeg rier... Kraftige rier også... Og de kommer tett, ca 2 min i mellom med engang..

Tiden går, og det er voooondt.. riene kommer uten mellomrom, og jeg tenker oftere og oftere at dette greier jeg ikke... Jeg kaster opp flere ganger av smertene, og ligger bare å vrir meg... Prøvde akupunktur på et punkt,men uten effekt.. Etter 5 timer sjekker de åpning på meg,da har jeg skarve 3 cm... Spør etter smertestillende, men det er det for tidlig til.. men jeg får flytte inn på fødestue for å få litt lystgass.. Jeg gjør hvaaaa som helst,så da får jeg stablet meg bortover gangen da.. Blir satt på 30 % lystgass (vanligvis får du 50%), noe som ikke en gang gjør meg surret i hodet, men jeg får i hvertfall konsentrert meg om noe annet, nemlig å puste riktig i maska.. Tankene mine faller litt bort fra riene, og faktisk så er det litt lengre i mellom nå.. Stig drar så ut en tur for å kjøpe seg brus og litt sånn.. Han er borte i 45 min... I det han kommer inn døra igjen får jeg en ny ri.. Jeg sier da at han er nødt til å ringe på fordi jeg plutselig fikk sånn pressetrang.. Det kommer en Jordmor og sjekker meg og joda, her er det 8 cm!!! =)=) Så jeg får lov å presse litt,uten å ta i... en time senere kommer det en ny jordmor, samt barnepleier og jeg får begynne og presse skikkelig.. Jeg presser på et par rier før jeg blir flyttet over i fødestol... Rakk jo verken klyx eller smertelindring,så nå var det ingen vei tilbake... Jeg presset og presset, og plutselig var det 6 stykker i rommet... Ingen sier noe, de bare brøkjer på og gir meg en sprøyte i underlivet.. Jeg må tilslutt spørre hva f...som skjer og de sier da at Lille har navlestrengen rundt halsen og veldig dårlig fosterlyd,så de må dra han ut med vakum... Så etter en halvtime er han ute... Onsdag 06.09.06 kl 00.02... 3380 g og 50 cm... fikk ikke sett han med engang, da de sprang avgårde med han med engang han var ute... Han var helt blå, og hadde i tillegg svelgt masse fostervann.. Men i det de kommer tilbake med han så er jeg verdens lykkeligste =)

Fødselen var hard, men vakumet var GRUSOMT... Revnet ikke, men de klippet meg, så nå er jeg ganske hoven og herslig..

Alt står bra til med både mamma,pappa og Lille =) Vi er i lykkerus =)=)=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer en masse med gutten din! Løp han hjem for å hente brus han samboeren din eller? Hørtes ut som en litt trasig fødsel, særlig på slutten? Håper du ikke har tatt skrekken i hvert fall. Er jo verdt alle vondtene disse små-nurkene våre :-)

Lykke til videre!

Skrevet

takk for en historie uten all mulig sensur! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...