Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Har fått så inni granskauen med elveblest og det kløøøøøøøøøør!! Under øyet, på henda, knærne, albuer...ååååå...
snull Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Hadde en venninne som også hadde elveblest og tok Zyrtec uten å tenke seg om(hub ammet selvfølgelig da:)). Hun ringte lege og han mente så lenge det bare var i små doser gikk det helt fint......De som bruker Zyrtec fast av forskjellige årsaker blir anbefalt å slutte under amming!!! Så ja, utifra dette bør du kunne ta Zyrtec for å ikke klø deg ihjel:) God bedring!
Somewhere over the rainbow... Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 jeg har fått foreskrevet zyrtec pga allergi og legen vet godt at jeg ammer.
firemerkersmør Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Ja, bedre å ta en enn å klø deg ihjel, men det går over i melka. Finnes piller som du kan bruke med av mens du ammer. jeg fikk Aerius, men må ha resept.
Dailis Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 På helsestasjon fikk jeg beskjed om ast det var noe av det verste jeg kunne ta, og at det satt i blodet i tre døgn. En lege jeg kjenner har sagt at hun ikke trodde dette var så skummelt, men jeg har holdt meg unna...klør som en forpipt......selv.
firemerkersmør Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 nieida, hvis du tar det regelmessig bør du absolutt få nye piller.
Somewhere over the rainbow... Skrevet 9. september 2006 #7 Skrevet 9. september 2006 bruker d bare når jeg har et utbrudd eller hvis jeg skal til noen som har dyr og aldri mer enn 2 dager i strekk... er ikke stor tilhenger av medisiner og holder meg unna d så mye som mulig.
Lukasmamma Skrevet 9. september 2006 #8 Skrevet 9. september 2006 har fått beskjed av min lege at jeg ikke kan ta det når jeg ammer. hjelper ikke mye mot elveblest, må sterkere saker til. hadde utbrudd en gang og fikk to forskjelige medikamenter foreskrevet. sjekk felleskatalogen.no, der ser du hva de sier om Zyrtec....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #9 Skrevet 9. september 2006 Har veldig mye allergi selv og fikk Aerus av legen min ,Da hadde hun ringt overlegen på ullevoll som visstnok var veldig flink på den slags og han kunne fortelle at det var den eneste de anbefalte til ammende.Ny forskning!
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 9. september 2006 #10 Skrevet 9. september 2006 Ser du har fått varierende svar her. Jeg har fått beskjed av min lege, at Zyrtec var helt greit, både under graviditet og amming. Anonym over skriver at nyere forskning sier dette ikke er anbefalt, men jeg ble vist en artikkel i "Legevitenskap" for få mnd siden, av min lege, der det ut i fra "nyere forskning" altså ikke lenger var grunnlag for å fraråde bruk av Zyrtec under graviditet og amming... Så da kommer det vel an på hvor forskningen kommer fra...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #11 Skrevet 9. september 2006 ja dette med ny forskning altså .....alt med måte!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #12 Skrevet 9. september 2006 Hva skjer når det går over i morsmelka? Hvordan blir babyen påvirket av det?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 9. september 2006 #13 Skrevet 9. september 2006 Såvidt jeg forsto ut fra min lege og artikkelen jeg fikk lese, var det ikke noen andre farer ved zyrtec enn andre allergimedisiner man kan ta når man ammer.... og babyen min har ikke reagert med noe som helst.... han var frisk og rask og veldig våken og opplagt. (Er det fortsatt også, men jeg ammer ikke lenger)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå