Gå til innhold

mors kosthold ved amming


mate

Anbefalte innlegg

 

Hei!

 

Jeg er nybakt mor på 20de dagen. Er det noen som kangi meg tips på hvilke matvarer man skal unngå når man ammer?!

Jeg holder meg unna kaffe, hvitløk, erter, løk, chili (sterk mat generelt) og broccoli, men er det andre ting jeg bør la være å spise? Hva med blomkål?

 

En dag spiste jeg makrell til middag, og den samme dagen ble det også noen kopper kaffe... Neste dag var lille Ludvik veldig i ulage og hadde vondt i magen. Var det kaffen eller kan det ha vært makrellen? (svigermor husker at mannen min fikk magevondt når hun spiste røkt kolje..)

 

Er veldig takknemlig for raske svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei=) er vel veldig forskjellig fra barn til barn hva de tåler, men etter snart 3 mnd som mor, har min synnøve vist meg at hun ikke tåler:

 

blomkål,kinakål,erter,plommer,smarties,jordbær... ja, det var vel det..

 

jeg har drukket kaffe nesten daglig siden hun ble født,og hun reagerer ikkeno på det iallefall, heldigvis ikke løk eller purre heller:)

 

bare prøv deg frem, og alt med måte=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hvorfor skulle de reagere på broccoli? Har hørt at dette er en typisk matvare man bør få i seg mye av. Grønn grønnsak= mye vitaminer og jern.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Litt sent å svare, men.. Broccoli fikk jeg beskjed om å holde meg unna av pleierne på barselavdeligen. Må innrømme at jeg har spist det i ettertid og Ludvik har ikke reagert!

 

Ellers: Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...