Gå til innhold

Hvordan forbrede oss?

Anbefalte innlegg

Vi har en datter på 2,5 år. Jeg har slitt med depresjoner og angst i mange år. Med noen innleggelser på eget initiativ de siste 6 årene. Sist når jenta mi var 6 mnd. Jeg bodde da VELDIG isolert, hadde ingen rundt meg, ikke lappen etc..

Da ble jeg dårlig. Nå de siste to årene har jeg hatt det utrolig bra. Begynt på en liten dose antidepressiva. Og liten dose antipsykotika, mot uro i tankene. (ikke vært psykotisk).

Jeg har nå veldig veldig lyst på ett barn til. Klarte meg veldig bra i forrige graviditet. Bor nå ved min familie og venner. Har tatt lappen, og har begynt å jobbe.

Før vi begynner prøving så er jeg jo nødt til å slutte med medisiner. Jeg er veldig spent på hvordan det blir.

Prøvde å trappe ned for ett halvt år siden, og da kjente jeg raskt forverring. Men det å få ett barn til er veldig viktig for meg, lengter veldig. Hvordan kan jeg forbrede meg best mulig, og er det noen der ute som er i samme båt?

Jeg har da dystymi, generaliserende angstlidelse, og sliter med sjalusi følelser når jeg ikke har det bra,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6258852-hvordan-forbrede-oss/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hej!

jag har tagit mediciner (antidepressiva och ångest-dämpande) under hela graviditeten. Inte för att det är nyttigt för barnet men för att jag var tvungen. kaffe är inte heller nyttigt, inte socker heller, inte besprutade frukter, och inte mammas stress och överdrivna sorgkänslor. jag tycker att du kan kolla upp vilken sorts anti-deppressiva som passar gravida bäst, zoloft får man i sverige och så byter du försiktigt till den sorten. men det Allra viktigaste är att du ser till att gå i terapi. regelbundet och länge länge länge. Helt plötsligt en dag förstår du nånting om dig själv eller världen och så känns allt lite lättare och ännu lite lättare osv. provar du redan så kan det kanske vara lönt att byta terapeut ett tag? alltså om du inte hittat rätt person hittills. en läkare kan remittera dig så behöver det inte kosta nånting.

grattis till lappen!:)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...